Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1986 Detinguts 57 independentistes durant la Diada, una trentena del quals són empresonats

1986 Detinguts 57 independentistes durant la Diada, una trentena del quals són empresonats

11/09/1986 Tal dia com avui

Durant l’Onze de Setembre de 1986 més de 57 persones són detingudes durant els incidents posteriors  a les manifestacions independentistes. A la tarda dos mil manifestants es dirigeixen des de l'estàtua a Rafael Casanova de la ronda Sant Pere fins l'edifici del Govern Civil de Barcelona on llencen diversos còctels molotov a la façana (abans havien trencat els vidres de la caserna militar que ocupava l'antic convent de Sant Agustí fent servir senyals de trànsit com 'ariet').

Poc després un sol militant independentista (Josep Lluís Rovira) protegint-se (amb una paperera que havia arrencat) de les bales de goma que dispara la policia des del govern civil  fa de 'punta de llança' dels manifestants que arriben a la porta de l'edifici. La policia espanyola que custodia l'edificació es tanca a dins durant uns minuts i es rescatada per diverses furgonetes de policies antidistrubis.

A Girona es detenen 17 manifestants i 40 a Barcelona. Dotze dels detinguts són alliberats sota fiança i la resta ingressa a la presó Model de Barcelona.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid