Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CATALANOFÒBIA
Nous exemples de catalanofòbia

L’última setmana de febrer una mare va perdre la custòdia de la seva filla per “l’escull del català” i una associació d’Oviedo va anul·lar una reserva d’hotel perquè l’establiment és  a Catalunya. Aquest mes de març s'ha insultat a la cantant Shakira per cantar una cançó en català.

21/03/2014 Política
Segons publica avui  el diari ‘El Punt Avui’, una jutgessa de les Illes Canàries, en una sentència del passat 23 de febrer,  va considerar que el català és un “escull” per la integració d’una menor de pares divorciats i va argumentar que “en la marxa de la menor a Barcelona, cal afegir-hi que està en una comunitat autònoma definida per unes característiques especials d'integració, ja que al fet d'adaptació normal a un canvi de territori o de costums, ha d'afegir-s'hi la dificultat d'haver d'aprendre una llengua cooficial al castellà, el català, que, de tots és conegut, és la llengua emprada per gran part de la societat catalana, així com per les escoles”.  Per aquestes raons la jutgessa ha tret la custòdia a la mare (que viu a Catalunya) i l’ha entregada al pare (que viu a Tenerife).

Aquest no va ser l’únic cas de catalanofòbia de l’ultima setmana del passat mes de febrer  ja que el 21 de febrer (dos dies abans de l’esmentada sentència) l’Hotel Haromar de Calella (Maresme) va rebre una carta on una associació d’Oviedo anul·lava una reserva perquè l’establiment era a Catalunya. Aquest mes de març s'ha insultat a la cantant Shakira per cantar una cançó en català (Boig per tú).

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid