Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
REFERÈNDUM
L'alcalde de Sant Joan de les Abadesses contra el referèndum

La CUP Sant Joan de les Abadesses exigeix a l'alcalde de Sant Joan disculpes públiques per les seves declaracions a la Televisió del Ripollès afirmant que la realització d'un referèndum per la independència és una  "actitud dictatorial"

05/02/2014 Política

La CUP de Sant Joan de les Abadesses lamenta que Ramon Roqué consideri que la realització d'un referèndum per la independència sigui una  "actitud dictatorial" quan, contradictòriament, minuts abans havia votat favorablement la moció del grup d'ERC. 

Davant les constants negatives i amenaces de l'Estat espanyol cap a la seva realització, la moció de la CUP demanava suport a la realització del referèndum, malgrat tots els impediments, perquè aquesta era la voluntat majoritària del poble català. En aquest sentit, la CUP afirma que "dictatorial són les agressions contra un acte de democràcia com és un referèndum i que els posicionaments dels grups municipals del PSC i de CiU s'acosten al col·laboracionisme respectant l'ordenament jurídic espanyol". 

Així mateix, la mateixa moció manifestava que malgrat es segueixen diferents ritmes en el procés als territoris dels Països Catalans, s'ha de deixar la porta oberta per a la seva incorporació i poder assolir la independència a la nació complerta.

En el mateix Ple municipal, es va aprovar també la moció de la CUP en contra de la reforma de la Llei de l'Avortament. La CUP va manifestar els seu agraïment per l'aprovació, afirmant que és l'enèsim atac contra els drets fonamentals en base a uns determinats criteris morals i ideològics que incapaciten a les dones com a subjectes decisoris dels seus  propis cossos i úters i que també és una qüestió de classe ja que condemna a les dones de les classes populars a restar en mans de carnissers mentre els mateixos que neguen l'avortament, els seus criteris morals i ideològics no els impedeixen enviar a les seves filles a avortar a Londres com en temps del franquisme.

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  4. Crònica d’una mort anunciada
  5. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. El futur no aterra amb més avions
  10. La Coordinadora Antimonarquica de Comarques Gironines convoca a una manifestació a la plaça del Vi
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid