Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
27F
Clam a les Illes per una educació pública i en català

La vaga, a les illes, convocada pel SEPC transcorregué amb normalitat al llarg de tot el dia d’ahir, llevat d’un incident amb la policia a la UIB.

28/02/2014 Educació

El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans va congregar ahir a més de 300 estudiants en la manifestació organitzada dins el marc de la jornada de vaga convocada a nivell nacional contra la política educativa del PP. La marxa va començar a les 12.30 a la plaça del Tub de Ciutat i acabà davant la Delegació del Govern, on es llegí un comunicat. Durant el recorregut s’anaren cridant proclames en defensa d’un ensenyament públic, de qualitat, gratuït i en català. El lema escollit fou “Contra la seva prepotència decidim desobediència”.

El comunicat que es va llegir, denuncia els atacs que reb l’ensenyament tant per part del govern de l’estat-la LOMQE, increment de les taxes universitàries, limitacions de beques- com per part del govern de José Ramón Bauzá, amb el decret de trilingüisme o les mesures repressives com la llei de símbols. En aquest últim cas es va remarcar el fet que l’executiu autonòmic ha aconseguit posar-se en contra a la immensa majoria de la comunitat educativa amb unes normes “injustes” i “antimallorquines”.

Pel que fa a la participació en la vaga, segons assenyalà el portaveu del SEPC, Jaume Mateu, va ser  menor que en anteriors ocasions degut al fet que molts estudiants es trobaven en període d’exàmens. Tot i així, la valoració de l’aturada fou molt positiva. En tot cas, la jornada començà el dimecres anterior amb una tancada dels alumnes a l’edifici Ramon Llull, on passaren la nit veient un documental i debatent sobre el seu futur a un sistema educatiu que es mostra submís a les ordres del govern espanyol.

 La policia a la UIB

 La única nota negativa de la jornada va ser l’entrada de la policia al recinte universitari. Els estudiants consideraren aquest fet com la “transgressió d’una línia vermella” i varen respondre a la provocació movent alguns contenidors i col·locant-los al mig de la carretera com una mena de barricada. En aquest sentit s’ha de dir que l’autonomia universitària, en defensa de la llibertat dels professors a l’hora d’impartir les matèries, preveu deixar lliure el campus de l’accés dels cossos policials i que tan sols es contempla aquesta possibilitat en casos excepcionals. Segons el SEPC aquest no fou el cas.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  5. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  6. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  7. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  8. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  9. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  10. Policies? Parlem-ne
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid