Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
TERRITORI
Un incendi forestal iniciat a Vilopriu crema el nord del Baix Empordà

El foc va arrasar en cinc hores 300 hectàrees i el fort vent de tramuntana que bufa a la zona dificulta als Bombers el control de les flames fet que ha provocat el confinament de quatre municipis

12/11/2013 Territori

Un incendi forestal declarat a les 18.30 hores d'ahir a la tarda va obligar a evacuar 23 veïns de Colomers i 200 de Foixà, al Baix Empordà . Per ara s'ha requerit el confinament de quatre municipis del Baix Empordà ( Colomers , Vilopriu , Jafre i Foixà ) i les flames avancen amb facilitat perquè les ratxes de vent arriben als 60 km / h . El foc va aconseguir travessar el riu Ter i va afectar Vilopriu , Camallera, Colomers i Foixà . També s'ha prohibit la circulació a les carreteres GIV - 6232 , GI -634 i GI - 631 , que uneixen les poblacions de Vilopriu , Colomers , Camallera i Jafre .

El foc va arrasar en cinc hores 300 hectàrees i el fort vent de tramuntana que bufa a la zona dificulta als Bombers el control de les flames, a més la humitat relativa és molt baixa (ahir a la ciutat de Girona hi va haver una humitat relativa del 3%, la més baixa dels darrers 100 anys). Un total de 59 dotacions terrestres treballen en l'extinció d'aquest incendi i Protecció Civil va activar una unitat mòbil per instal·lar el centre de comandament de l'incendi a Camallera i es va posar en contacte amb els alcaldes de la zona, per mantenir informada la població. També estan operatives maquinàries pesants per obrir franges de seguretat al territori del foc i evitar la seva propagació.

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  10. De Prada 1976 a Prada 2026: ja no n’hi ha prou de parlar dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid