Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
EUA-CUBA
EUA dilapida milions de dòlars en la seva fallida campanya mediàtica contra Cuba

Enmig de les retallades i la crisi econòmica el Govern dels EUA ha destinat milions de dòlars de fons públics a una fallida campanya mediàtica contra Cuba per tal de retransmetre a l'illa programació nord-americana anticastrista

04/11/2013 Internacional

L'avió del projecte AeroMartí, que tractava de transmetre a Cuba les anticastristes Ràdio i Televisió Martí, ja no s'acosta més a les costes del país caribeny, posant així en dubte l'eficàcia de les inversions de 24 milions de dòlars que la Casa Blanca ha fet per la difusió de la cadena nord-americana en els darrers 6 anys. Els senyals emesos des de fora de l'illa encara busquen complir el seu objectiu final: trobar un receptor que capti la seva ona , però són bloquejades completament per l'Estat cubà, pel que és i ha estat sempre gairebé impossible trobar Ràdio Martí a les freqüències cubanes. Per canviar la mentalitat de la societat cubana, el Govern nord-americà ha enviat veritables fluxos de capitals que s'estimen en més de 500 milions de dòlars en 3 dècades.

Els recents ajustos pressupostaris van acabar amb el projecte d'AeroMartí (fa uns anys les retallades pressupostàries també van fer desmantellar l'antena de Radio Liberty a Pals). Els vols van ser suspesos i l'avió ha quedat aparcat en un hangar. Així i tot, el programa ha deixat un forat financer notable i ara molts nord-americans es pregunten pel cost d'una Ràdio i Televisió Martí que ningú veu (els cubans l'anomenen "la TV que no se ve"). Davant aquests resultats alguns analistes es sorprenen per la insistència amb què la Casa Blanca segueix endavant amb el grup mediàtic Martí sobretot considerant que es finança amb fons públics nord-americans.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  3. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  4. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  5. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  6. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  7. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  8. La Flama de la Llengua arriba al Tossal del Rei el 15 de febrer i culminarà el 22 a Montserrat
  9. CGT Ensenyament reivindica que la vaga del 11F ha estat de tota la comunitat educativa
  10. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid