EUA-CUBA
EUA dilapida milions de dņlars en la seva fallida campanya mediątica contra Cuba

Enmig de les retallades i la crisi econòmica el Govern dels EUA ha destinat milions de dòlars de fons públics a una fallida campanya mediàtica contra Cuba per tal de retransmetre a l'illa programació nord-americana anticastrista

04/11/2013 Internacional

L'avió del projecte AeroMartí, que tractava de transmetre a Cuba les anticastristes Ràdio i Televisió Martí, ja no s'acosta més a les costes del país caribeny, posant així en dubte l'eficàcia de les inversions de 24 milions de dòlars que la Casa Blanca ha fet per la difusió de la cadena nord-americana en els darrers 6 anys. Els senyals emesos des de fora de l'illa encara busquen complir el seu objectiu final: trobar un receptor que capti la seva ona , però són bloquejades completament per l'Estat cubà, pel que és i ha estat sempre gairebé impossible trobar Ràdio Martí a les freqüències cubanes. Per canviar la mentalitat de la societat cubana, el Govern nord-americà ha enviat veritables fluxos de capitals que s'estimen en més de 500 milions de dòlars en 3 dècades.

Els recents ajustos pressupostaris van acabar amb el projecte d'AeroMartí (fa uns anys les retallades pressupostàries també van fer desmantellar l'antena de Radio Liberty a Pals). Els vols van ser suspesos i l'avió ha quedat aparcat en un hangar. Així i tot, el programa ha deixat un forat financer notable i ara molts nord-americans es pregunten pel cost d'una Ràdio i Televisió Martí que ningú veu (els cubans l'anomenen "la TV que no se ve"). Davant aquests resultats alguns analistes es sorprenen per la insistència amb què la Casa Blanca segueix endavant amb el grup mediàtic Martí sobretot considerant que es finança amb fons públics nord-americans.