Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Solidaritat
Centenars de persones es mobilitzen al País Valencià amb els docents de les Illes

Les ciutats de València, Castelló de la Plana i Alacant van aplegar concentracions davant de les respectives seus del PP

01/10/2013 Educació

Diversos centenars persones es van concentrar ahir a la tarde davant la seu del Partit Popular a València, Castelló de la Plana i Alacant per mostrar el seu suport a la vaga indefinida de docents de les Illes Balears i rebutjar les polítiques dels governs de José Ramón Bauzá i Alberto Fabra contra la presència del català a l'escola.

La Comissió de suport a la vaga indefinida constituïda per sindicats i entitats a principis de setembre va fer extensiva la seva condemna a les polítiques contra el català que pateixen tots els territoris de parla catalana. "La persecució i els atacs a la llengua i la cultura catalanes no s'ha produït únicament a les Illes, sinó que s'han repetit arreu dels territoris que comparteixen una mateixa llengua", explica el manifest.

Els organitzadors es va lamentar "l'excessiva presència de policia, en un acte democràtic i pacífic, amb l'assitència de famílies i de nens, com volent criminalitzar l'acte, deixant caure la insinuació que podria ser 'perillós".

Les persones que van acudir a les concentracions van cridar en diverses ocasions "solidaritat amb les Illes Balears" i van demanar, reiteradament, la dimissió del president balear i del seu homòleg valencià per les "retallades" i la seva política "contra la presència del català a l'escola".

Cal remarcar que la consellera d'Educació, María José Català va criticar esl actes de solidaritat que s'estan realitzant al País Valencià amb la vaga de docents a les Illes.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  3. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  4. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  5. Pels carrers de València i Alacant un sol crit: Mazón dimissió!!
  6. Pensar i fer (2). Mig segle d’involució econòmica, social, ideològica i política
  7. La catalanofòbia espanyolista
  8. Un cas peculiar de colonialisme interior: l’explotació espanyola dels Països Catalans
  9. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  10. Mobilització a Camprodon contra el telefèric de Vallter amb suport de Kylian Jornet
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid