Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Cassolada contra criminalització de la dissidència al barri de Gràcia de Barcelona

El desplegament repressiu del passat 30 d'abril  va tenir un cost aproximat de 95.000 euros (calculant només hores extres, dietes, benzina…del desplegament dels Mossos).

10/05/2013 Drets i Llibertats

Entitats, Organitzacions polítiques i veïnals de Gràcia convoquen una cassolada demà a les 18h a la plaça de Vila per mostrar el seu rebuig a la desproporcionada actuació dels Mossos d’Esquadra el passat 30 d'abril. Emmarcada, segons els convocants,  "dins l’escalada repressiva de la Conselleria d’Interior, i amb l’únic objectiu de fer una demostració de força i intentar estendre la por la vigília de les manifestacions de l’1 de Maig".

Un dispositiu pensat, segons el convocants "per la persecució i la criminalització de la dissidència ens reafirma la idea de seguir construïnt una Gràcia per als i les gracienques, per aquest motiu hem convocat una mobilització el proper dissabte 11 de maig a les 18h a la Plaça de la Vila, per la llibertat d’expressió i manifestació".

Més de 250 antiavalots i un centenar de policies de paisà

El passat 30 d’abril al vespre diferents col·lectius anticapitalistes de Gràcia van convocar una manifestació pel barri de Gràcia en motiu de l’1 de maig. La convocatòria va aplegar unes 150 persones.

Per sorpresa de tothom, la Brigada Mòbil dels Mossos va prendre els carrers de la Vila. Més de 250 antiavalots i un centenar de policies de paisà es van desplegar pels carrers de Gràcia, a peu o amb furgonetes d’aquest cos policial. Els antiavalots, a més a més, anaven amb la cara tapada, armats amb escopetes per disparar les perilloses bales de goma i portaven màscares antigas, sembrant la por entre els veïns i veïnes per arreu on passaven.

Fa uns dies, la Candidatura d'Unitat Popular (CUP)  va fer fet públic un comunicat on expressava el seu rebuig a les actuacions policials desenvolupades durant les mobilitzacions del 30 d'abril i de l'1 de maig a Barcelona, i entenia que responia a la voluntat de la policia autonòmica i de la conselleria actual de frenar les mobilitzacions de protesta contra les polítiques d'austeritat a través de mètodes de terror policial.

 

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  4. Crònica d’una mort anunciada
  5. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. El futur no aterra amb més avions
  10. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans denuncia l’espoli de les obres de Sixena i exigeix que romanguin al MNAC
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid