Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
25-N
18 col·lectius i organitzacions de Tarragona mostren el seu suport a la CUP

Les organitzacions i els grups de suport de la CUP també convoquen a la Vaga General del dia 14 i als actes del Dia Internacional contra les violències de gènere

01/11/2012 Política

Un total de 18 col·lectius locals i organitzacions polítiques de la demarcació de Tarragona han manifestat el seu suport a la CUP-Alternativa d'Esquerres de cara a les eleccions del 25 de novembre.

Molts d'aquests col·lectius formen part de l'Esquerra Independentista del Camp, però també hi ha els sindicats COBAS i la Coordinadora Obrera Sindical, col·lectius del Baix Camp, organitzacions de l'esquerra anticapitalista com Revolta Global i En Lluita, casals i ateneus o col·lectius feministes.

A les Terres de l'Ebre, els suports a la CUP-AE s'han vehiculat a través d'un grup de treball format per membres de col·lectius socials i de l'Esquerra Independentista de totes les comarques ebrenques, que es va presentar a Tortosa i que ja ha realitzat diverses assemblees obertes, difusió de material i propaganda, i està organitzant actes de campanya arreu. La CUP també compta amb el suport de persones provinents de plataformes i organitzacions de defensa del territori, pels drets civils, etc.

En total, més de 25 assemblees organitzades i una desena de grups de suport a la CUP participaran en la campanya electoral i en els actes de mobilització que s'esperen durant les properes setmanes. A nivell del Principat, ja són 200 els grups de suport creats.

La independència com a mitjà per assolir "canvis profunds i de llarg abast"

Les organitzacions que donen suport a la CUP consideren que “la fi del model autonòmic ha de significar no només un necessari canvi de fronteres polítiques, sinó també un mitjà per aconseguir transformacions socials i de model de participació política". "Canvis profunds i de llarg abast, amb l’horitzó irrenunciable de la independència del conjunt de la nació catalana”, assenyalen.

També fan una crida a les classes populars perquè “de tots nosaltres depèn que aquesta crisi de model nacional, econòmic i de representació doni lloc a un canvi de cicle marcat per la independència nacional, la justícia social i la democràcia plena". En aquest sentit, assegura que "és l’hora, per tant, de presentar un projecte polític esperançador, basat en una alternativa independentista i d’esquerres pels Països Catalans”.

Mobilitzacions i convocatòries previstes

La CUP, les organitzacions i els grups locals que li donen suport pel 25-N estan treballant també per aconseguir que la vaga general del 14 de novembre sigui un èxit a la demarcació de Tarragona. En aquest sentit, dimarts es va convocar una concentració a Reus en el marc de la jornada de lluita que va culminar amb una manifestació a l'estàtua del despullats de Tarragona.

I el dia 14 de novembre s'organitzaran accions a tots els municipis amb presència d'aquestes organitzacions i grups de suport i l'Esquerra Independentista del Camp ha convocat un bloc propi a la manifestació de Tarragona.

Els convocants creuen que s'ha de fer palès "el descontentament existent entre la ciutadania i situar les demandes socials i laborals en l'agenda política de la campanya".

D'altra banda, per al Dia internacional contra les violències de gènere, el mateix 25 de novembre, les organitzacions feministes del camp han organitzat una sèrie d'actes per posar l'accent en la lluita contra el patriarcat i les discriminacions per raó de sexe. En aquest sentit, el Cau de Llunes reclama “un canvi real, que contempli qüestions com l’avortament lliure i la igualtat laboral, entre d’altres, però que sobretot es basi en una transformació de la moral i l’estructura socio-econòmica imperants”.

Valora
Rànquings
  1. Suspès un concert d'una banda militar al Castell de Calonge per una protesta independentista i la pluja
  2. La CUP reclama la incoació d'expedients per a determinar i sancionar els responsables de les irregularitats denunciades a l'empresa comarcal de residus NORA SA
  3. SIXENA: el 155, encara
  4. Recorden que l'obra de teatre on es ridiculitza el català va representar-se a l'antiga presó model de Barcelona on centenars de catalanistes i independentistes van complir condemna
  5. El català, llengua nacional dels Països Catalans
  6. XLVI Aplec patriòtic al Pi de les Tres Branques
  7. Reflexions sobre el Codi de Conducta i Bon Govern de l’Ajuntament del Vendrell davant l’afer de les factures del PSC
  8. Ens prenen la terra, ens prenen la vida
  9. Què es podria fer amb els 3.200 milions de l’aeroport? Manel Riu ho analitza a Crític
  10. La revolta popular a Vic aconsegueix celebrar una festa del poble i per al poble, sense bisbes ni fatxes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid