Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Esquerra Independentista
Endavant (OSAN) publica un document on analitza l'ANC

Conclou que "tant el full de ruta com els pressupòsits ideològics de l'ANC entren en contradicció amb postulats essencials de l'esquerra independentista"

02/10/2012 Política

Endavant (OSAN) ha elaborat un document on analitza l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) i en sotmet a crítica "les propostes polítiques que es desprenen dels postulats orgànics de l'ANC i també als postulats ideològics del post autonomisme".

El document, consultable en línia, conclou que "tant el full de ruta com els pressupòsits ideològics de l'ANC entren en contradicció amb postulats essencials de l'esquerra independentista". 

L'organització assenyala que "un dels conceptes més utilitzats pels partidaris de treballar al si de l'ANC ha estat el de la lluita ideològica", és a dir, "intervenir en organitzacions àmplies, amb gent oposada ideològicament per tal de confrontar idees i guanyar partidaris entre els indecisos".

Tot amb tot, per a Endavant (OSAN) en el cas de l'ANC la lluita ideològica no és vàlida perquè la "redueix al si d'una estructura que orgànicament rema en el sentit contrari al nostre".

Per a l'organització, "la principal acció de lluita ideològica de l'esquerra independentista ha estat la convocatòria pròpia de l'Onze de Setembre" que serveix per "prevenir-nos davant discursos acrítics que acaben confluint cap als interessos de CiU".

"Els resultats del treball dins l'ANC han resultat estèrils"

En canvi, "els resultats del treball dins l'ANC de cara a posar en valor els principis de l'esquerra independentista han resultat estèrils", assegura.

Tot amb tot, veu "comprensible" l'aposta de treball amb l'ANC "en determinades conjuntures locals" perquè "restar al marge de la dinàmica local de l'ANC és vist com a absolutament incomprensible per bona part de l'entorn de l'esquerra independentista". Ara bé, fer-ho a nivell nacinal "suposaria subordinar l'estratègia política de l'EI a la de l'ANC", remarca.

Endavant (OSAN), que considera que un dels eixos centrals de l'ANC és "la creença que sense CiU no hi ha independència", critica que l'assemblea simplifica el context socioecònomic, té el nou estat com un instrument neutre, no té en compte la realitat dels Països Catalans i que fixa el marc de la Unió Europea com l'única opció.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. "Temps de mobilització"
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  10. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid