Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA ESTUDIANTIL
La mobilització estudiantil estreny llaços a nivell internacional

Diverses organitzacions estudiantils i de joves treballadors de diferents nacions de l'Estat espanyol convoquen pel proper 11 d'octubre el “Dia Internacional de Lluita Estudiantil” per mostrar la disconformitat amb les reformes del govern del PP

14/09/2012 Educació

La campanya iniciada a nivell de l'Estat espanyol, s'anomena 11x12 i sorgeix de la iniciativa d'organitzacions i sindicats estudiantils i juvenils dels diversos pobles oprimits, entre ells el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), per lluitar contra les mesures imposades pel govern. “Aquestes entitats tenim unes reivindicacions comunes com a conseqüència de compatir el marc administratiu imposat, així com la condició de joves de classe treballadora”, han explicat els representants.

A principis d'aquest mes, alguns dels membres de les entitats que hi participen, van comparèixer en una roda de premsa a Madrid on es va convocar pel proper 11 d'octubre el “Dia Internacional de Lluita Estudiantil” en contra de les mesures imposades pel govern espanyol. Els estudiants van acusar al ministre d'educació, José Ignacio Wert, de voler “centralitzar l'educació amb les reformes imposades des del Govern Central, impedint a cada nació la seva lliure determinació”. En aquest sentit, també van criticar el fet que dirigents autonòmics i forals apliquin les decisions igualment davant l'oposició de la ciutadania, assegurant que “aquestes mesures deixen les diferents nacions sense cobertura política, donant així passos cap a un estat centralista en mans de la dictadura dels mercats”.

Els diferents col·lectius i sindicats han signat un manifest comú sota el nom de “No a les retallades imposades pel BCE i els seus lacais del Partido Popular!”, on denuncien les actuals retallades, reformes i vulneració dels drets socials, polítics i culturals promoguts pel govern espanyol i els governs de les diferents comunitats autònomes i forals, proposant als diferents pobles oprimits optar per una alternativa socialista i independentista on el poder econòmic i polític resideixi en el poble, “on no sigui possible destruir fonts de riquesa col·lectiva com l'educació”.

El manifest també acusa el govern d'utilitzar l'excusa de la crisi per intentar uniformar les nacions encaixades dins l'estat i mantenir així l'estructura, cada cop més inestable, d'un estat únic. Aquest procés, segons els estudiants organitzats, passa per les retallades en l'educació, cultura i llengua que s'estan duent a terme, mentre que per altra banda, s'està beneficiant als grans mercats, s'inverteix en despesa militar o creixen els sous dels polítics. Els joves asseguren veure com a única sortida possible, la d'exercir la sobirania de cada poble, “aquella sobirania que ens fa ser subjectes en tots els processos i no simples objectes de compra i venda, condemnats a ser espectadors i patidors dels terribles esdeveniments”.

 Durant la lluita contra el Pla Bolonya ja es va advertir que això passaria

Els estudiants han aprofitat per recordar l'aferrissada lluita estudiantil que es va dur a terme contra el Pla Bolonya quan es va començar a visualitzar les intencions de privatització de la universitat, assegurant que ja es va advertir que això passaria. “Abans, ens titllaven de boges i extremistes, ara no hi ha rectorat que pugui rebatre el rumb que malauradament ha pres la universitat pública”, han afirmat.

Finalment els joves insten als estudiants i als centres educatius a lluitar fermament contra cada mesura imposada pel govern i a “cercar les alternatives necessàries per una educació pública i digne per a totes, per a poder construir la nova escola que ens eduqui com a persones lliures” afegint que “només sent subjectes actius dels processos educatius serem capaces de construir un altre model d'escola i societat”.

Les organitzacions que participen a la campanya són el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), la organització juvenil castellana YESCA, la organització d'estudiants independentistes i revolucionaris d'Aragó UNIVERSIDAT, el Sindicat Andalús de Treballadors (SAT), la organització estudiantil de l'esquerra independentista a Galícia AGIR, la organització basca Ikasle Abertzaleak, la Lliga Estudiantil Gallega, la organització de joves independentistes andalusos JALEIO!!!, l'organització de joves independentistes d'Astúries DARRÉU i l'organització juvenil de Cantàbria, REGÜELTA.

Valora
Vídeos
Mobilització estudiantil #11x12
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid