Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Xirinacs
La Fundació Randa i Xirinacs, a la Diada de l'11 de Setembre
04/09/2012 Notícies

L'ICIP, Angle Editorial i la Fundació Randa han convocat un acte d'homenatge al filòsof i pacifista català Lluís Maria Xirinacs coincidint amb els cinc anys de la seva mort, aquest estiu. L'acte se celebrarà el divendres 7 de setembre, a les 12:00 hores, davant de la presó Model de Barcelona, al lloc on Xirinacs va protagonitzar una de les protestes amb més repercussió: una plantada al carrer, durant un any i mig, per reclamar l'alliberament dels presos polítics.

En l'acte es presentarà el llibre El valor humà de la pau i altres textos inèdits, del mateix Xirinacs, editat per l'ICIP i Angle Editorial dins la col·lecció "Clàssics de la pau i la noviolència". L'actriu Montserrat Carulla farà una lectura de textos i posteriorment tindrà lloc un esmorzar informatiu al bar Modelo (Carrer Entença, 162, davant la presó Model. Barcelona).

La Fundació Randa també serà al Fossar de les Moreres, a l'acte popular en honor dels defensors de les Llibertats i Constitucions de Catalunya, organitzat per l'Associació Memorial 1714. Se celebra el dia 10 a les 21h del vespre, amb la renovació de la Flama de la Resistència Catalana, recollida a Cardona, parlaments diversos, ofrena Floral setmanal al Fossar per Antoni Ayala, de Tradicions i Costums, lectura de poemes patriòtics, himnes i melodies tradicionals interpretats pels joves músics i homenatge a Lluís M. Xirinacs.

A la seu del Memorial 1714 s'hi realitzarà l'exposició commemorativa.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  6. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  7. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  8. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  9. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  10. La Franja de Ponent s’incorpora al Correllengua Agermanat en defensa d’una llengua “en emergència extrema”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid