Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Marxa cap a la Independència
L'ANC rememorarà la Marxa per la Llibertat 36 anys després

L'acte tindrà lloc l'1 de setembre a Montblanc i vol servir d'"homenatge a aquells lluitadors per les llibertats nacionals, tot acabant aquella Marxa del 1976"

28/08/2012 Política

L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) rememorarà la Marxa de la Llibertat 36 anys després. Amb el lema “Poble català, posa't a caminar”, la Marxa de la Llibertat va aplegar centenars de persones. Des de diferents punts i organitzats en sis columnes, van recórrer milers de quilòmetres amb l'objectiu d'accelerar el procés democràtic i reivindicar els drets nacionals dels Països Catalans.

La marxa va rebre la solidaritat dels veïns dels 300 pobles per on va passar, però va ser prohibida pel govern espanyol, que en va detenir 123 persones. El 12 de setembre del 1976, la marxa va ser interrompuda a la plaça Major de Montblanc, amb fortes càrregues policials. Sols uns pocs van aconseguir arribar al punt final, el monestir de Poblet.

Ara, Conca de Barberà per la Independència reprèn la Marxa al punt on va concloure, Montblanc, i 36 anys més tard l'acabarà al monestir de Poblet, tot passant per l'Espluga de Francolí. Serà l'acte central de la Marxa cap a la Independència de l'ANC a les comarques del Tarragonès, Conca de Barberà, Alt Camp, Baix Camp i Priorat en el marc de la celebració de l'Onze de Setembre, que ha convocat l'Assemblea Nacional Catalana

L'acte, que tindrà lloc el proper 1 de setembre, vol recordar el que va significar la Marxa de la Llibertat del 1976 i alhora fer créixer la consciència social per assolir un estat propi.

Homenatge als lluitadors per les llibertats nacionals

L'ANC va presentar l'acte aquest dilluns en roda de premsa. Enric Mercadé, coordinador de Conca per la Independència, va remarcar que la intenció és "fer un homenatge a aquells lluitadors per les llibertats nacionals, tot acabant aquella Marxa del 1976". A més, va assegurar que és "imprescindible participar en aquesta, que ara és la de la independència".

Mercadé va presentar l'acte acompanyat d'un antic marxaire, el president de Justícia i Pau i popular economista anticapitalista Arcadi Oliveres. Oliveres va explicar que la Marxa de la Llibertat "va ser estrictament no violenta, reivindicativa, i volia fer de contrapès a la centralitat barcelonina, tot estenent la lluita a la resta del país".

Segons va destacar, "la gent perdia la por, però avui l'hem recuperada. Ens cal perdre-la de nou, i unitat de criteri. Aquesta marxa n'és una bona oportunitat".

La marxa sortirà de la plaça Sant Francesc de Montblanc i, en el seu pas per la plaça Major, es destaparà una placa recordant la Marxa del 1976. Continuarà cap el pont Vell i per la carretera N-240 arribarà a l'Espluga de Francolí on s'aturarà una estona. El recorregut seguirà fins a Poblet, on hi haurà l'acte central.

En arribar al Monestir de Poblet l'acte conclourà amb els parlaments de la presidenta de l'ANC, Carme Forcadell, d'Arcadi Oliveres i d'Àngel Colom, també antic marxaire.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  5. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  6. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  9. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  10. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid