Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ANC
Comença a Lleida la Marxa cap a la Independència

La primera gran acció de l’Assemblea Nacional Catalana arrenca a la capital del Segrià

30/06/2012 Política

Des d’arreu del país arribaran a les 19:00 hores nombroses caravanes de vehicles als Camps Elisis de la capital del Segrià, i una hora més tard començarà una marxa a peu que recorrerà la ciutat passant pel Roser fins arribar a la Seu Vella, escenari de l’acte polític que començarà a les 21:00 hores.

Personalitats “plenament compromeses” amb el futur de la nació catalana marcaran l’inici de la Marxa cap a la Independència amb la lectura d’un manifest que recorrerà el país a tots els actes que es facin durant la iniciativa, que culminarà l’11 de setembre en una gran concentració que ha de marcar un punt de no retorn.

A l’acte hi intervindran Lluís Llach, Rubert de Ventós, Patrícia Gabancho, Ferran Requejo, Oriol Grau, Quim Torra, Jaume Vallcorba, Miquel Sellarès, Joan Tardà, Xavier Garcia, Oriol Domènech i Joan Reig.

A continuació hi haurà les actuacions d’Al Tall, Bonobos i la participació de Meritxell Gené.

A més, Josep Guardiola, Josep Maria Terricabras, Salvador Cardús, Toni Albà, Quim Masferrer, Maria Mercè Roca, Víctor Alexandre, Ricard Torrents i Arcadi Oliveras han donat el seu suport a la Marxa tot i que no podran ser presents avui a Lleida.

Caravanes de vehicles

Amb motiu de l’acte inicial de la Marxa, l’ANC ha organitzat diverses caravanes de vehicles per arribar als Camps Elisis de la capital del Segrià a les 19:00 hores.

Ruta 1: Girona - Lleida per la C-25 (eix transversal)
Hora de sortida des de Girona: 15:30h. des de "La Copa"
16.45h Punt de trobada 1: Àrea de Gurb (C-25 Km. 175)
18:00h Punt de trobada 2: Àrea de descans entre Cervera i Tàrrega. N-II Km 515 (on s'unirà a la caravana provinent de Barcelona)

Ruta 2: Barcelona - Lleida per A2:
Hora de sortida des de Barcelona: 16:30h.
17.15h. Punt de trobada 1: Hotel el Bruc A2 Km 570.
18.00h. Punt de trobada 2: Àrea de descans entre Cervera i Tàrrega. N-II Km 515 (on s'unirà a la caravana provinent de Girona)

Ruta 3: Tarragona - Lleida per AP-2 i N-240
Sortida des de la Plaça Imperial Tarraco a les 17.00h.
17.30h. Punt de trobada 1: Plaça del casal de l'Espluga de Francolí. Sortint per la N-240.
18:10h. De pas per Les Borges Blanques.

Ruta 4: Tortosa - Lleida per la C-12
Sortida des de l'estació d'autocars de l'Av. Generalitat (Hife) a les 15:30h.
16:30h. Punt de trobada a la parada d'autobús de l'entrada de Flix.

Paral·lelament s'han convocat autocars i concentracions de vehicles a diversos municipis i comarques que s'afegiran a les 4 rutes principals.

Més de 200 actes en 74 dies

Amb el tret de sortida de la Marxa, doncs, se succeiran centenars d'actes arreu del territori durant els 74 dies que englobaran l'acció, amb la que es pretén estendre el missatge de l'ANC arreu i deixar clar que assolir un estat propi és imprescindible pel futur de la nació catalana.

La Marxa servirà també per crear noves assemblees territorials allà on no n'hi hagi i empènyer perquè nous consistoris se sumin a l'Associació de Municipis per la Independència (AMI). Tot, amb l'objectiu de finalitzar la fase de consolidació de l'Assemblea i encarar les següents fases del full de ruta de l'ANC.

 

 

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  8. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid