Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Drets i llibertats
Un sindicat de Mossos adverteix que es vulnera la llei amb les identificacions

El sindicat USPAC denuncia que rere les nombroses identificacions hi ha interessos polítics del governants autonòmics

10/05/2012 Drets i Llibertats

El sindicat de la policia autòmica USPAC ha difós un comunicat en què denuncia la vulneració de la llei per part dels responsables d'Interior del Govern autonòmic, en relació a les identificacions indiscriminades i gratuïtes de la població per part dels Mossos d'Esquadra.

Aquest sindicat de la policia -que anteriorment ja s'havia destacat en la denúncia pública contra Felip Puig per desatendre la seguretat viària de forma temerària-, amb aquest nou posicionament qüestiona els comandaments de la policia autonòmica catalana, que pressionen els agents perquè realitzin un nombre més alt d'identificacions, encara que no estiguin justificades.

Segons aquest sindicat, “no es pot idenficar ningú a les vies públiques si no hi ha una motivació concreta i ajustada a dret.” Tal i com denuncien, aquestes pressions perquè es realitzin més identificacions (o detencions temporals, també anomenades retencions) vulneren l'Article 20.1.

En aquest sentit, apunten que l'augment d'identificacions entre la població responen a interessos polítics del Govern, i no a motivacions relacionades amb la seguretat. El sindicat ha adreçat un escrit al Conseller d'Interior Felip Puig, en què recorden que denunciaran “qualsevol intent de fer pujar les estadístiques que l’únic que persegueix, és la justificació del Departament d’Interior i la seva Conselleria (alhora que es molesta a la CiUtadania sense motiu)”.

Valora
Rànquings
  1. Mor Lluís Serra Sancho, històric independentista de Sant Andreu i membre de Meridiana Resisteix
  2. “La unitat nacional és el moll de l’os de l’independentisme”
  3. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  4. Actes d'homenatge al Txiqui i als darrers afusellats pel franquisme
  5. Dissabte 11 d'octubre, Sarau independentista a Igualada (30 anys de la inauguració del Jimmy Jazz)
  6. 27 de setembre de 1975
  7. Preservem el Maresme valora positivament la segona jornada de debat sobre el transport públic i el futur de la R1
  8. Més de cent entitats i col·lectius ja donen suport a la manifestació ruralista que sota el lema "Defensem la terra. Volem pobles vius"
  9. Milers de veus clamen contra Mazón en l’onzena marxa
  10. L’ANC denuncia les vulneracions de drets humans de l’Estat espanyol davant del Consell de Drets Humans de l’ONU
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid