Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
L'ANC arriba a Sant Carles de la Ràpita

La constitució del nou nucli local va aplegar més d'un centenar de persones

06/05/2012 Política
Divendres passat va tenir lloc al Casal Cultural “El Maset” una sessió informativa de l’Assembla Nacional Catalana que va concloure amb la constitució de l’assemblea local de l'Assemblea Nacional Catalana  (ANC) a Sant Carles de la Ràpita. Un centenar de persones van acudir a la xarrada organitzada pels membres de l’assemblea constituent rapitenca i duta a terme pel coordinador de l’ANC de les Terres de l’Ebre Ramon Bel i pel seu homònim de l’assemblea d’Amposta, Manel Alves.

Tal com van explicar els ponents, l’Assemblea Nacional té l’únic objectiu d’assolir l’Estat propi per Catalunya. Es tracta d’un moviment transversal i apartidista que vol incloure al major nombre de catalans i catalanes en la causa independentista. Com explica Manel Alves, el full de ruta de l’ANC passa per “aconseguir un suport social majoritari” que voti a favor de la independència en un possible referèndum.

Abans, però, volen organitzar una marxa popular que recorri tots els pobles de Catalunya per tal d’animar a la gent a adherir-se a l’Assemblea Nacional. Aquesta marxa ha de concloure l’11 de setembre d’enguany amb un manifestació multitudinària a Barcelona. L’ANC avança paral·lelament amb l’organització Municipis per la Independència, formada per diferents Ajuntaments catalans (23 de les Terres de l’Ebre, incloent-hi al de La Ràpita) que ajudaran a dur a terme la consulta per la independència.

Ramón Bel va referir-se a diferents motius que han mogut a la societat catalana a mobilitzar-se a favor de l’assoliment de l’Estat propi, entre els quals hi ha arguments compartits per una majoria de la població, com el de l’espoli fiscal. Però també va fer menció a altres raons més pròpies de les Terres de l’Ebre com és “defensar el nostre riu, les nostres tradicions, la nostra terra...”

 

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
  10. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid