Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga 22-M
Els estudiants de la UdG ocupen el rectorat

Aquest dimecres hi ha convocada una concentració a les 12 del migdia

23/05/2012 Educació

Desenes d'estudiants es van tancar aquest dimarts al rectorat de la Universitat de Girona (UdG) per la negativa de la rectora, Anna Maria Geli, a aturar les retallades. Els estudiants van ocupar l'edifici del rectorat a la tarda en el marc de la vaga general a l'ensenyament públic. Els estudiants han passat la nit a la zona de despatxos del rectorat amb sacs de dormir i avisen que l'ocupació és indefinida.

Els estudiants demanen la congelació de les taxes, l'aturada dels acomiadaments i la privatització, la insubmissió a les retallades i que la rectora es posicioni públicament a favor de la absolució dels encausats o que dimiteixi.

La vaga en contra de les mesures proposades en educació pel govern espanyol i de la Generalitat va reunir a Girona estudiants, PAS, PDI i ciutadans. A la Universitat de Girona diverses facultats es van unir a la vaga despertant-se ocupades davant la indignació de les polítiques d'austeritat.

Les facultats d'Educació i Psicologia, Dret, Cències i Lletres van tancar durant dimarts les aules amb el suport del personal d'administració i serveis. Estudiants i treballadors de la UdG es van manifestar al matí recorrent el Barri Vell i acabant al pati del rectorat, on van decidir en assemblea ocupar-lo indefinidament. A la tarda es va celebrar la manifestació que va aplegar milers de persones pel centre de la ciutat.

Aquest dimecres a les dotze del migdia els estudiants que ocupen el rectorat han convocat una concentració.

Valora
Rànquings
  1. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  2. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  3. Qui té por de Daniel Cardona?
  4. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  5. Sense les Pitiüses, els Països Catalans es buiden de sentit
  6. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  7. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  8. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  9. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
  10. Nous terratrèmols a la costa del Sénia en ple segellat de la Plataforma Castor
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid