Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Diada de la Dona Treballadora
L'Hora Violeta denuncia la mercantilització del 8 de març a Reus

L'associació reclama que no s'utilitzi el Dia Internacional de la Dona Treballadora amb finalitats comercials i en cas de que no es retractin, que prenguin consciència del malestar que han generat aquest intent d'impuls econòmic a certes reusenques.

14/03/2012 Gènere
L'Assemblea Feminista Revolucionària de Reus L'Hora Violeta condemna la proposta que la Unió de Botiguers de Reus (UBR) ha impulsat en motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora. La iniciativa consisteix en oferir descomptes i promocions a les clientes de tretze establiments de perruqueria i estètica de la ciutat de Reus.

Els comerços que s'han sumat a aquesta campanya que vulnera totalment la imatge de la dona són: Casals perruqueries i estètica, Cebado, Eugeni Bernad escola perruqueria, ELD institut de bellesa, El meu secret, Louis perruqueries, Maite Cotano estilistes, Manel Oliva perruquers, Moran perruquers, Nèctar estètica, Reus Llongueras, Saló de bellesa Maig i Trasquilon Perruquers.

El col·lectiu entén que en un context de crisi com l'actual, els empresaris locals i/o de tradició familiar, han de buscar noves mesures per incentivar el seu comerç. Per tant, podem arribar a justificar el fet que s'hagin adherit a aquesta proposta comercial.

El que no tolera l'Hora Violeta de cap manera és que s'utilitzi una jornada de reflexió, reivindicació i lluita per participar dels engranatges capitalistes que, juntament amb el sistema patriarcal, han reduït la dona al paper de simple objecte sexual.

Des de l'organització no s'ha entèn  com Leonor Bartolí, dona i presidenta de la UBR, potencia accions que fan la dona més objecte i menys subjecte; actes que sustenten la pressió estètica que pateix diàriament a través dels mitjans de comunicació, campanyes publicitàries i comercials i que presenten un prototip de bellesa malaltís i inassumible.

Segons Bartolí, el 8 de març cal destinar-lo a "gaudir d'un dia de benestar, que t'ajudarà a cuidar de la teva imatge". Qualifica aquest dia com un "regal", reduint-lo a una jornada festiva, ignorant la lluita històrica que ha suposat i que encara continua amb un objectiu: assolir els drets fonamentals en la igualtat d'homes i dones d'una manera real.

Amb aquesta activitat, considera que la UBR redueix la satisfacció de les dones a assolir uns certs objectius estètics, sense contemplar les seves fites intel·lectuals i lúdiques.
Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid