Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Imposició de símbols
L'Estat denunciarà els ajuntaments sense bandera espanyola

Llanos de Luna ha anunciat que enviarà requeriments a tots els consistoris que no facin onejar la bandera

06/03/2012 Política
La delegació del govern espanyol a Catalunya perseguirà els ajuntaments que no pengin la bandera espanyola al balcó. Ho ha anunciat aquest dimarts la delegada, María de los Llanos de Luna, que ha explicat que s'enviaran requeriments als consistoris obligant-los a remetre els acords del ple municipal amb la decisió i a penjar la bandera. L'ofensiva arriba després que Llanos de Luna obligués l'Ajuntament de Sant Pol de Mar a penjar-lo i amenacés els autors de cremar-la.

L'Advocacia de l'estat estudiarà els acords dels ajuntaments i decidirà si porta el cas al jutjat contenciós-administratiu corresponent. "Si hi hagués qualsevol situació que nosaltres poguem pensar que no s'ajusta a la legalitat farem que s'estudiï per part de l'advocació i llavors farem el que hàgim de fer continuant amb el procediment legalment establert", ha detallat Llanos de Luna després de l'acte de jurament del càrrec dels nous jutges destinats a Catalunya.

La delegada s'ha defensant i ha negat que la seva decisió sigui "ideològica", sinó que busca el compliment de la legalitat. En aquest sentit ha recordat que la Llei de Banderes del 1981 obliga a penjar l'espanyola a la façana principal dels ajuntaments.

D'aquesta manera, s'ha referit a diversos ajuntaments gironins on l'Estat ha aconseguit obligar els consistoris a complir amb la Llei de Banderes espanyola.

El Govern i l'oposició ho critiquen

Govern i oposició han criticat l'ofensiva de Llanos de Luna contra els ajuntaments sense bandera espanyola, tot i que cap d'ells ha passat de la crítica. Sense proposar cap mena de desacatament, el portaveu del Govern, Francesc Homs, s'ha limitat a dir que li crida l'atenció que la prioritat del govern de l'Estat sigui perseguir banderes espanyoles. Tot i el pacte del Govern amb el PP, Homs ha afirmat que "el Govern de la Generalitat com sempre estarem al costat dels ajuntaments si requereixen alguna mena de suport".

Homs ha evitat carregar directament contra el govern espanyol per la polèmica de les banderes espanyoles i ha assegurat que s'ha de respectar des d'un punt de vista institucional les prioritats d'una administració i ha afegit que el govern espanyol "ja sabrà perquè" ho fa.

Els grups parlamentaris de CiU, PSC, ERC i SI han criticat Llanos de Luna i li han recordat que "hi ha altres preocupacions" més importants que haurien d'ocupar el seu temps com a representant de l'Estat a Catalunya. Espanya "vol una guerra de banderes, a nosaltres ens hi trobarà". De la seva banda, la CUP ha iniciat una campanya viral en contra de la imposició de la bandera espanyola i ha difós un cartell que exclama "Fora la bandera espanyola dels nostres ajuntaments!" i "Llanos de Luna: Deixa els ajuntaments catalans en pau!".
Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  3. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  4. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  5. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  6. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  7. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  10. Mig centenar de persones es planten a les oficines de Vandor per exigir la renovació dels contractes i denunciar lloguers il·legals
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid