Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Consulta Popular
Altafulla decideix formar part de l'Associació de Municipis per la Independència

El 'sí' ha guanyat per un 82,66% mentre que el "no" ha assolit el 16% que representa 91 vots,  amb una particiàció del 14%.. Els vots en blanc han estat 4.

25/03/2012 Política
estelada estelada | Autor: Arxiu
Durant tot el dia, els veïns d'Altafulla (Baix Gaià) tenien l'opició d'anar a votar per decidir si volien entrar a l'Associació de Municipis per la Independència (AMI). Vora el 14% de la població de la ciutat, 548 persones, s'han acostat fins a les urnes per votar en la primera consulta oficial que es realitza arreu del país i que pregunta termes sobiranistes.

El 'sí' ha guanyat per un 83% de vots a favor. Alhora, cal destacar també el gran nombre de vots negatius, que han arribat fins as 91 (16%) i els quatre vots en blanc.

l és que el passat 3 de març el plenari de l’Ajuntament va aprovar va convocar una consulta ciutadana. Aquesta és una eina participativa que serveix als i les regidores per saber què pensen els veïns i veïnes del poble sobre un tema en concret i que és d’interès general.

D’aquesta manera s’iniciava un procés participatiu que finalizava avui  amb la celebració de la consulta ciutadana on els ciutadans d’Altafulla han tingut l'oportunitat  de contestar (votant Sí, No o En Blanc) la següent pregunta: “Estàs d’acord que Altafulla entri a formar part de l’Associació de Municipis per la Independència, i que per assolir la independència serà mitjançant l’exercici del Dret a l’Autodeterminació?”.

Ara haurà de ser el Ple de l'Ajuntament, amb els vots favorables de l'equip de Govern (Alternativa Altafulla i Solidaritat Catalana), qui aprovi l'entrada del municipi a l'AMI.
Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  5. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  6. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  7. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
  8. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
  9. Treballadors de les biblioteques convoquen una bicicletada per denunciar la despesa pública destinada al Tour de França
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid