Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Consulta Popular
Altafulla decideix formar part de l'Associació de Municipis per la Independència

El 'sí' ha guanyat per un 82,66% mentre que el "no" ha assolit el 16% que representa 91 vots,  amb una particiàció del 14%.. Els vots en blanc han estat 4.

25/03/2012 Política
estelada estelada | Autor: Arxiu
Durant tot el dia, els veïns d'Altafulla (Baix Gaià) tenien l'opició d'anar a votar per decidir si volien entrar a l'Associació de Municipis per la Independència (AMI). Vora el 14% de la població de la ciutat, 548 persones, s'han acostat fins a les urnes per votar en la primera consulta oficial que es realitza arreu del país i que pregunta termes sobiranistes.

El 'sí' ha guanyat per un 83% de vots a favor. Alhora, cal destacar també el gran nombre de vots negatius, que han arribat fins as 91 (16%) i els quatre vots en blanc.

l és que el passat 3 de març el plenari de l’Ajuntament va aprovar va convocar una consulta ciutadana. Aquesta és una eina participativa que serveix als i les regidores per saber què pensen els veïns i veïnes del poble sobre un tema en concret i que és d’interès general.

D’aquesta manera s’iniciava un procés participatiu que finalizava avui  amb la celebració de la consulta ciutadana on els ciutadans d’Altafulla han tingut l'oportunitat  de contestar (votant Sí, No o En Blanc) la següent pregunta: “Estàs d’acord que Altafulla entri a formar part de l’Associació de Municipis per la Independència, i que per assolir la independència serà mitjançant l’exercici del Dret a l’Autodeterminació?”.

Ara haurà de ser el Ple de l'Ajuntament, amb els vots favorables de l'equip de Govern (Alternativa Altafulla i Solidaritat Catalana), qui aprovi l'entrada del municipi a l'AMI.
Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  5. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  6. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  7. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  8. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  9. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid