Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Via pública
Desapareixen 40 cartelleres dels carrers de Girona

La CUP ho considera "una limitació de la llibertat d'expressió"

06/02/2012 Política
La CUP ha denunciat la desaparició d’un mínim de 40 cartelleres informatives dels carrers de Girona. La formació considera que es tracta d’un eina imprescindible per a l’expressió ciutadana i la difusió de les activitats que es fan a la ciutat, per la qual cosa ha demanat que es restitueixin de forma immediata els plafons retirats de la via pública.

L’explicació de l’equip de govern és que va fer-les retirar temporalment per netejar-les, però han passat gairebé dues setmanes i de moment no s’han tornat a col·locar als seus emplaçaments habituals. Diverses entitats ciutadanes han fet arribar a la CUP la seva queixa per la retirada de les cartelleres, i la seva temença que es tracti d’una mesura definitiva.

Segons la CUP, l’eliminació de la majoria de cartelleres informatives dels carrers de Girona “pot esdevenir una important limitació de la llibertat d’expressió i el dret a la informació ciutadana, i no fa més que posar pals a les rodes a les entitats gironines en la seva activitat diària”. D’altra banda, la formació ha recordat que els plafons també són una important forma de difusió de la programació cultural del mateix Ajuntament.

Una problemàtica històrica

La manca d’espais perquè les entitats facin difusió de les seves activitats és una problemàtica històrica a Girona, i fa molts anys que diverses entitats, entre les quals la CUP, demanen la instal·lació de més cartelleres informatives. Precisament, fruit de la pressió d’aquestes associacions, l’anterior equip de govern es va comprometre a mantenir els plafons de propaganda electoral fora dels períodes electorals, com a solució provisional, una mesura que s’ha mantingut fins l’actualitat.
Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  7. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  8. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid