Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Protesta a Girona a favor del dret a manifestar-se

Després que Interior imposés una multa de 9.000 a dos antifeixistes, la campanya "Pel dret a manifestar-nos" ha convocat més protestes

20/01/2012 Drets i Llibertats
La campanya "Pel dret a manifestar-nos", formada després que el Departament d'Interior sancionés els dos joves que van participar a la manifestació antifeixista de Salt el passat 27 d'agost amb 9.000 euros, ha convocat una manifestació aquest dissabte a Girona. La marxa partirà de la Plaça Catalunya de Girona a les sis de la tarda sota el lema "9.000 euros de multa per manifestar-nos contra el feixisme? Prou repressió dels moviments socials!". A banda, dilluns 23 de gener s'ha convocat una concentració a dos quarts de vuit a davant de l'Ajuntament de Salt. La campanya compta ja amb 522 adhesions.

Tot i que Interior va prohibir la manifestació de Plataforma per Catalunya en contra de la construcció d'una mesquita al polígon de Torre Mirona, la protesta antiracista es va mantenir i va recórrer els carrers de Girona i Salt sota el lema “Aturem el feixisme. Salt diu no al racisme“. Llavors el Departament d'Interior va imposar dues multes als dos manifestants que considera organitzadors de la mobilització, Mostafà Shaimi i Sílvia Rispau, dos coneguts activistes socials, perquè la convocatòria no va ser comunicada a Interior. Tot i que la conselleria de Felip Puig ha expedit multes contra més de 200 persones, amb quantitats individuals que oscil·len entre els 100 i els 500 euros, els dos manifestants de Girona han d'afrontar un total de 9.000 euros de multa per manifestar-se sense autorització.
 
Alerta Solidària recorda que "sortir al carrer per defensar un dret tan elemental com el d’ocupar l’espai públic per protestar, per confrontar idees, combatre abusos i privilegis, etc. no és una novetat al nostre país en aquesta presumpta democràcia". En aquest sentit, alerta que "ara sortim al carrer per fer front a una altra amenaça que es fa present cada cop més arreu del país: la repressió per la via administrativa" a través de la imposició de multes "desproporcionades i del tot abusives que persegueixen mitjançant l’atac a la butxaca d’unes persones, fer-les dissentir de participar en les tan necessàries mobilitzacions socials".
Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid