Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Retallades de cultura
Amb les retallades del PP també perillen els arxius, museus i biblioteques
04/01/2012 Política
El nou govern espanyol, de la mà del PP i amb Mariano Rajoy com a president de l'Estat ha decdit retallar també el pressupostos dedicats a cultura per l’exercici 2012.

Les reduccions pressupostàries també implique que les competències
el Ministeri de Cultura passaran a un nou Superministeri de Educació, Cultura i Esport.
 
Aquesta mesura recollida al BOE del passat 31 de desembre també implica la supressió de la Direcció General del Llibre, Arxius i Biblioteques que quedarà dividida en dos Direccions Generals noves.

Les competències sobre el Llibre aniran a parar a la nova Direcció General de Política i Industries Culturals i del Llibre i les competències sobre Arxius i Biblioteques quedaran integrades en la nova Direcció General de Belles Arts i Bens Culturals i d’Arxius i Biblioteques de la qual dependrà, a partir d’ara, la Subdirecció General d’Arxius, tal i com recull la notícia d'El País del 2.1.2012. Aquesta reordenació ministerial podria afectar els compromisos de retorn dels Papers de Salamanca.

Davant d'aquestes mesures hi ha hagut reaccions com la del portaveu de la Comissió de la Dignitat, Josep Cruanyes que ha declarat a La Vanguardia que els canvis que afectaran el Centro Documental de la Memoria Històrica de Salamanca no han de comportar cap canvi i que igualment hi haurà un interlocutor encarregat del servei d’arxius històrics.

En aquest sentit, Cruanyes també exposa que aviat es trobarà amb el nou Ministre de Cultura, Educació i Esport, José Ignacio Wert, per tractar la situació de la darrera remesa de documents que haurien d’haver arribat a l’Arxiu Nacional de Catalunya provinents de Salamanca (el restant dels "papers de Salamanca" que no han estast encara retornats) i que va ser aturada a darrera hora per part del govern a mans del PSOE.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  4. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Mor Josep Vilarasau i Salat
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid