Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Centenars de persones es concentren als jutjats de Girona en suport als detinguts de la UdG

Enmig d'un fort cordó policial, els estudiants han anunciat que presentaran una denúncia col·lectiva per les càrregues policials de divendres

19/12/2011 Drets i Llibertats
Centenars de persones s'han concentrat aquest migdia davant dels jutjats de Girona per donar suport als tres estudiants de la Universitat de Giroan (UdG) detinguts divendres. Els joves estan acusats de desordres públics i atemptat a l'autoritat pels incidents que hi va haver en el marc d'una concentració de protesta per la visita del president de la Generalitat, Artur Mas, quan els Mossos d'Esquadra van carregar brutalment contra els estudiants.

Denúncia col·lectiva contra l'actuació policial

Els tres estudiants han declarat avui davant del jutge envoltats de fortes mostres de solidaritat. Han estat centenars d'estudiants els que s'han aplegat a les portes dels jutjats, on envoltats d'un cordó policial han llegit un manifest on han exigit la dimissió de la rectora, Anna Maria Geli, com a "corresponsable d'uns fets tant greus com haver autoritzat la presència i actuació policial dins el recinte universitari" i han anunciat la denúncia formal i pública per part del rectorat de l'actuació desproporcionada dels antiavalots dels Mossos d'Esquadra, "que han agredit i posat en perill la integritat dels estudiants, PAS i professorat, que legítimament es manifestava". Al seu torn, demanen la dimissió de Felip Puig com a conseller d'Interior i "màxim responsable de l'actuació violenta dels Mossos d'Esquadra en aquesta manifestació com en d'altres mobilitzacions socials• i la retirada dels càrrecs contra les persones imputades.

En el manifest llegit durant la concentració, titulat "No n'hi ha prou de lamentar", la Plataforma UdG ha manifestat que "no n'hi ha prou de lamentar els incidents quan des del Rectorat s'ha autoritzat l'entrada dels Mossos d'Esquadra a la Universitat" i en aquest sentit consideren que "no es pot justificar la necessitat d'intervenció" dels Mossos en un acte de conmemoració del 20è aniversari de la UdG "totalment elitista, exclusiu i excloent, prova de la lògica que regeix la política del Rectorat, just quan s’han acomiadat a tants treballadors i s’ha imposat unes taxes privatives als estudiants".

"Els que parlen de respecte i tolerància són aquells que estan utilitzant la violència sense establir cap tipus de diàleg amb la comunitat universitària", manifesten, i subratllen que són aquells "que han imposat acomiadaments i retallades sense tenir en compte estudiants, professorat i PAS".

La plataforma condemna "l'estratègia de criminalització de les persones i moviments que lluiten per defensar els drets socials, contra les retallades, contra les privatitzacions, que el govern de la Generalitat està impulsant" i referma que seguirà denunciant "'actuació repressiva i la violència injustificada per part dels Mossos d'Esquadra, així com l'entrada del cos policial dins del recinte universitari".
 
Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  3. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  4. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  5. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  6. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  7. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  8. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  9. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  10. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid