Les opcions sobre el Quart Cinturó continuen indefinides volgudament, malgrat que el Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya encarregava al Pla la definició d'una alternativa.Aquest fet posa en evidència que aquesta infraestructura encara no ha assolit el consens necessarique la validi i debilita el mateix Pla. La nostra aposta per la gestió de la mobilitat no és aquesta: passa per la priorització de la xarxa de transport col·lectiu amb infraestructura fixa. La prioritzaciód'aquesta xarxa que el Pla dissenya faria innecessària la construcció de més xarxa viària bàsica.
Tot i així, malgrat discrepàncies amb continguts, l'aprovació del Pla Territorial Metropolità de Barcelona omple un buit que no hauria d'haver existit mai.
I és que l'aprovació del Pla avui per part del Govern de la Generalitat gairebé completa la planificació territorial parcial de tot Catalunya. Aquest era un repte obligat per part de qualsevol administració.
D'altra banda, la inclusió d'un Pla Director Urbanístic de la plana agroforestal del
Vallès
confirma el paper propositiu que la societat civil pot jugar en el
disseny
estratègic del territori, apunta l'ADENC:
"L'existència d'aquesta pla director ve a reconèixer de formaindirecta la vàlua d'aquests espais i la necessitat d'afrontar la seva protecció amb instruments deplanificació urbanística supramunicipal"
És per això, segons l'ADENC, que la lectura exhaustiva del Pla quan sigui publicat permetrà confirmar o desmentir les seves possibles virtuts i defectes.