Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
12-M
La CUP-DT defensa la reindustrialització i el sector primari del Pirineu per fer front a les principals dificultats socials

Montserrat Vinyets, candidata per la CUP-DT, atribueix a la creixent importància del turisme l’estancament econòmic del Pirineu  i la falta d’habitatge en molts dels seus municipis

21/04/2024 Territori

Els candidats de la CUP per comarques gironines Dani Cornellà i Montserrat Vinyets s’han desplaçat aquest diumenge a Ribes de Freser per presentar les seves prioritats programàtiques pel Ripollès. En les seves declaracions, els candidats han reivindicat la base industrial de la comarca, però han advertit que “el pes relatiu del turisme creix a costa de la indústria, i substitueix feines qualificades per d’altres amb condicions molt més precàries, resultant en un PIB per càpita molt inferior a la mitjana del Principat”. Montserrat Vinyets, número dos de la formació independentista per les comarques nord-orientals, ha afegit que “als municipis de què disposem de dades, entorn el 10% dels habitatges estan buits, però els usos turístics són cada vegada un factor més important en la dificultat per trobar on viure al Ripollès”.

Àlex Medrano, regidor de Ribes de Freser i candidat de la CUP-Defensem la Terra pel Ripollès, ha etzibat que “la negligència política pel que fa al sector primari i la indústria, i el foment del turisme com a motor econòmic, ens han portat a una situació en què només tenim feines mal pagades si atraiem turistes, però aquests cada vegada ocupen més habitatges i ens impedeixen viure als pobles on treballem”. Vinyets ha defensat l’ampliació del parc públic d’habitatge i la limitació dels pisos turístics com a mesures bàsiques per fer front a la problemàtica.

 Els candidats cupaires també proposen una redirecció dels fons destinats actualment a la promoció turística cap a inversions estratègiques en infraestructures, com a primer gest per impulsar la reindustrialització de la comarca. “No pot ser que les inversions necessàries en infraestructures i habitatge es condicionin a fer macro-esdeveniments com els jocs olímpics: ara que no es fan, el Ripollès es quedarà sense millores en els seus serveis?”, ha esgrimit Dani Cornellà, cap de llista de la CUP a les comarques nord-orientals.

Valora
Rànquings
  1. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  2. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  3. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  4. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  5. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  6. L’independentisme torna a omplir els carrers de Barcelona
  7. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  8. 39 anys sense en Julià Babia "Nen"
  9. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  10. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid