Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Deu milions, segur?
18/04/2024 Hemeroteca
Encara no hem paït la xifra dels vuit milions d’habitants que ja hi ha qui parla amb entusiasme de la Catalunya dels deu milions. No sé si aquest entusiasme és compartit per tothom, però crec que abans d’abonar-nos a un creixement accelerat hauríem de posar-nos algunes qüestions prèvies. Comencem per la llengua catalana. Quants d’aquests dos milions de més que alguns vaticinen seran catalanoparlants o hauran adoptat el català com a llengua activa a les seves vides? I no, no és només qüestió de l’escola o de les autoritats públiques; cal un entorn social que ho afavoreixi i això, ara per ara, no es dona. Continuem per l’habitatge: exactament quants habitatges ens faran falta i a quin ritme s’hauran de construir, si ara mateix ja no cobrim la demanda i l’accés a l’habitatge de lloguer és cada dia més difícil – i ja no parlem de comprar-lo. Parlem d’aigua? O de transports? I amb quina energia haurem de viure, amb la que comprem als aragonesos, o als francesos, nuclear per descomptat? No crec que el decreixement pel decreixement sigui positiu, però sí el creixement sostenible. Però sovint, per fer-lo sostenible s’ha de moderar; el ritme de creixement accelerat demana una reflexió i un rendiment de comptes abans d’abraçar la idea d’una Catalunya sobrepoblada.
Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  6. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
  9. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  10. Entitats ecologistes rebutgen el tancament de Collserola i alerten d’un “extermini desmesurat” del senglar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid