Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els catalans celebren la prohibició de les bombes de dispersió

Aquest diumenge ha entrat en vigor el Tractat Internacional de Prohibició de les Bombes de Dispersió, unes bombes que contenen desenes i centenars de submunicions i que es poden llençar per mar, terra o aire, de manera que tenen un gran poder destructiu. El fet que un 30% de les bombes no explotin a l'instant fa que siguin una gran amenaça.
 
Barcelona ha estat una de les 70 ciutats que s'ha sumat a la celebració per l'entrada en vigor del Tractat de Prohibició de les Bombes de Dispersió.

01/08/2010 16:03 Drets i Llibertats
La plaça de Sant Jaume ha acollit una tamborinada reivindicativa convocada per la Fundació per la Pau, la Plataforma per la Pau de Lloret de Mar, Greenpeace, Setem i Moviment per la Pau, entitats que formen part de la Coalició Mundial per la Prohibició d'aquestes armes.
 
Poden passar dècades fins que aquest tipus d'artefactes esclatin. Són tan devastadors que una sola bomba pot destruir l'equivalent a un camp de futbol. Actuen com a mines antipersona i un 98% de les víctimes de les bombes són civils, la majoria infants.

Es calcula que si un 1% de les bombes usades durant el conflicte bèl·lic a l'Iraq no haguessin explotat, restarien per esclatar unes 500.000 submunicions. Més d'una trentena de països encara estan contaminats per la presència de les bombes de dispersió.

Les entitats que integren la Coalició Mundial per la Prohibició de les bombes de dispersió destaquen la importància de l'entrada en vigor d'aquest tractat, acordat a Oslo i que han signat 107 països. D'aquests, una trentena ja l'han ratificat, entre aquests l'estat espanyol.
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid