Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Laura Arau torna a casa

Laura Arau es trobava reclosa a la presó de Beer Sheva, al sud de Tel Aviv, en bon estat de salut, des d'on ja ha pogut parlar amb els seus pares.
Laura Arau, detinguda fins ara a Israel, ha signat aquesta tarda l'ordre d'expulsió del país i tornarà cap a Barcelona en el proper vol disponible. El seu company, Manuel Tapial, podria fer-ho demà.

01/06/2010 19:41 Internacional

Laura Arau s'ha sumat a la llista de la cinquantena d'activistes propalestins que viatjaven a la Flota de la Llibertat i que ja han signat la deportació cap als seus països per poder sortir de la presó israeliana, segons han confirmat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) fonts del ministeri espanyol d'Afers Exteriors. Després de l'assalt als vaixells que duien ajuda humanitària i que es dirigien cap a Gaza en un intent de trencar el bloqueig, l'estat hebreu va retenir les més de 700 persones que viatjaven en la flota, formada per sis naus. Tot seguit, va oferir-los la possibilitat que signessin uns documents en els quals acceptaven la seva expulsió del país o bé de quedar-se retinguts per la policia israeliana. En l'atac, van morir-hi almenys 10 persones.

En un primer moment, els dos activistes residents a Taradell –Laura Arau i Manuel Tapial– van negar-se a rubricar els papers, ja que desconeixien exactament què era el que se'ls demanava que signessin. Així ho van confirmar la mare d'Arau, Maria Rosa Crusellas i el pare de Tapial, Manuel Espinal. “Vostè no signaria un document que no sap què és oi?”, ha dit Espinal, que alhora és president de l'ONG Cultura i Pau, de la qual formen part Laura Arau i Manuel Tapial, segons informa Osona.Com.

 

Per a saber-ne més:
 
 
 
 
 
La CUP qualifica d'intolerable la matança de civils en l'atac a la "Flota per la Llibertat"  

 

Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  3. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  4. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  5. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  6. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  7. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  8. Les biblioteques de Barcelona tanquen l’estiu de vaga denunciant «repressió sindical» i exigint dimissions
  9. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
  10. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid