Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Berga lamenta que l'Ajuntament insisteixi en convidar la Guàrdia Civil a la Patum

 Els dos regidors de la CUP de Berga, a part de debatre els punts del Ple celebrat ahir al vespre, van presentar dues mocions (Moció 1 - Moció 2).
 
La primera feia referència a la Guàrdia Civil, i proposava deixar de convidar els representants del cos als actes lúdics, festius i protocol·laris, exigir-los disculpes "per tots els atemptats contra la llibertat i la dignitat dels berguedans han exercit durant dècades" i "exigir-ne la retirada immediata de la nostra ciutat amb caràcter definitiu".
  

07/05/2010 11:25 Política

La segona moció demanava un acord de Ple, pel qual, durant  la Patum el balcó de l'Ajuntament estigui reservat exclusivament als representant electes de la ciutat i a la societat civil berguedana.

Les dues mocions van ser rebutjades i a la nit la CUP de Berga va emetre el comunicat de premsa que us reproduïm a continuació:

La Candidatura d'Unitat Popular lamenta profundament l'actitud submisa de l'Ajuntament de Berga que s'entesta en convidar els representants de la Guàrdia Civil als actes lúdics i protocol·laris de la ciutat.  

Creiem que un cos que ha acumulat tan alta quota de rebuig entre la ciutadania produït per les seves accions de repressió contra el poble català no mereix l'acte de vassallatge que els seguirà retent l'Ajuntament de Berga.
 
En el Ple municipal del passat dijous, el grup municipal de Convergència i Unió va votar en contra una moció de la CUP per tal que aquest acte de servilisme humiliant se seguís desenvolupant, per vergonya dels berguedans i per escarni d'aquelles famílies que han patit la repressió d'aquest cos, tant en el regim franquista com en l'actual. No cal anar a èpoques gaire remotes, l'any 1992, membres d'aquest cos van torturar una trentena d'independentistes catalans, acció que va comportar la condemna del Tribunal de Drets Humans d'Estrasburg.
 
També lamentem l'actitud del regidor d'Esquerra Republicana que es va desentendre del cas i va optar per no votar res.
 
Una segona moció de la CUP qüestionava la presència també de membres del Mossos d'Esquadra al balcó presidencial, així com la dinàmica d'invitacions amb caràcter propagandístic, especialment en períodes electorals.
 
En un altre ordre de coses la CUP volem mostrar la nostra estupefacció pel fet que cap dels altres grups municipals van detectar que la documentació que acompanyava la proposta de modificació del POUM que afecta el càmping era errònia i no era vàlida per fer una anàlisi coherent del cas. Ens estranya molt que aquests grups municipals es posicionin i emetin el seu vot sense haver pogut conèixer el què s'està votant.
 
Podeu descarregar-vos les mocions que vam presentar ahir clicant a: MOCIÓ 1 - MOCIÓ 2  
 
Berga, 7 de maig de 2010
 
 
Per saber-ne més:
 
 
 
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid