Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CANC insta l'AMAT a respectar la decisió en contra del cementiri de residus radioactius

La Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya (CANC) va manifestar ahir la seva oposició a la possibilitat que l'Associació de Municipis en Àrees Centrals (AMAC) presenti les zones nuclears d'Ascó i Vandellòs com a candidates a albergar un magatzem de residus radioactius. En un comunicat, la CANC insta a respectar la majoria que els Ajuntaments, Consells Comarcals i Parlament, de manera democràtica han adopatat en contra del Cementiri de residus. I adverteix que prendre una altra decesió que respecti aquesta majoria democràtica serà considerada com una intromissió en les decisions preses, com una falta de respecte a ales institucions i al territori, i com una imposició.

La CANC denuncia els mètodes pocs transparents i poc democràtics que empra l'AMAC, així com el menyspreu que s'ha instal·lat en el sí d'aquesta associació respecte a les institucions democràtiques catalanes tant locals, com son els Ajuntaments i els Consells Comarcals, com nacionals, com és el Parlament de Catalunya.

13/01/2010 00:40 Territori

La CANC emplaça a l'AMAC a acceptar la realitat social i a respectar el que la majoria del territori ha decidit democràticament a través de les mocions aprovades en els diverses institucions en contra del cementiri de residus radioactius.

La CANC afirma que no té cap dubte que el territori respondrà d'una manera clara i contundent refermant-se en el seu posicionament contrari al cementiri de residus radioactius, i oposant-se a qualsevol proposta de candidatura que pugui imposar l'AMAC.

Per saber-ne més:

La CANC recorda que no hi ha consens per acollir el cementiri de residus radioactius 

Llistat de municipis i Consells Comarcals que han aprovat mocions contra el cementiri nuclear  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Es detecta una greu fuita radioactiva a la central nuclear d'Ascó I Llibertat.cat

 

Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  9. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  10. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid