Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un 83% del lectorat creu que les tradicions catalanes estan colonitzades

La majoria de les lectores i lectors (un 83,1%) que ha votat l'enquesta setmanal de Llibertat.cat (Creus que perilla la cultura nadalenca popular catalana a causa de la introducció de cultures forànies?) ha respost afirmativament. En aquest sentit, consideren que les tradicions catalanes han patit una colonització cultural, sobretot a través de la globalització que ha provocat una munidialització de les tradicions nord-americanes. El Pare Noel que tants balcons embrut dels Països Catalans seria producte d'aquest procés d'americanització.


Per contra, un 14,1% assegura que totes les tradicions nadalenques poden conviure pacíficament sense perill de perdre's. La conolonització, per tant, no existiria, i cap cultura actuaria de superior envers una altra.

Finalment, un 2,8% de les lectores no s'ha posicionat.

31/12/2009 17:52 Cultura


No són poques, però, les iniciatives populars que lluiten per fer prevaldre la nostra cultura popular nadalenca al nostre país.

En aquest sentit, els diferents col·lectius de l'esquerra independentista dels Països Catalans han promogut diverses campanyes per tal de reivindicar la cultura popular autòctona i apel·lar al consum responsable durant aquesta festes de Nadal.

Podeu veure algunes d'aquestes campanyes en aquest recull elaborat per Llibertat.cat
 
Nova enquesta

L'enquesta d'aquesta setmana va dedicada a la Diada de Mallorca avui que som el dia de cap d'any. Preguntem: La presentació de l'Esquerra Independentista de Mallorca (EIM) dóna un nou sentit a la diada del 31D?.
 


Anima't i participa a l'enquesta.
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid