Aquests alcaldes van signar pel febrer un manifest en què
demanaven l'aturada de les obres i ara diuen que són conscients que parar la
construcció és impossible, però que consideren que la trobada amb el conseller ha permès
obrir una via de diàleg amb el govern.
D'altra banda, es va saber que dilluns passat, Red Electrica Española (REE) va lliurar a la Generalitat l'avantprojecte del tram de la
MAT entre Bescanó i Santa Llogaia, que tindrà un cost de 14,5 milions
d'€uros. El tram, té uns 42 quilòmetres i estarà format per un centenar
de torres. També va lliurar al delegat d'Economia i Finances a Girona,
Francesc Revert, els projectes de les subestacions de Sant Julià i Santa
Llogaia, que costaran 13,2 milions i 6,5 respectivament.
Ara la Generalitat posarà en
exposició pública els tres documents abans d'un mes. Alhora tramitarà
la declaració d'utilitat pública de les dues subestacions i la
d'impacte ambiental de les infraestructures.'Es redactarà el projecte
definitiu quan s'hagin estudiat totes les al·legacions', va assegurar
el delegat de REE a Catalunya, Lluís Pinós. Es preveu que aquest tram
serà una realitat a finals del 2010.
Per la seva part, L'Associació de
Municipis contra la Molt Alta Tensió (AMMAT), va fer un comunicat
coincidint amb la presentació de l'avantprojecte, on critica durament
que la companyia elèctrica Endesa torni a 'amenaçar' amb talls
elèctrics a la Costa Brava a l'estiu. 'Aquest és el principal argument
per justificar la construcció d'aquesta línia' afirma al comunicat.
El Consell General a Catalunya Nord aprova una nova moció contra la MAT/THT
Mentrestant al nord de l'Albera, dilluns passat, el Consell General va
celebrar una sessió pública, on a més validar la constitució dels grups
d'elegits i la formació de les comissions internes, va aprovar, per
unanimitat una nova moció contra la MAT/THT, aquesta vegada més
contundent que les anteriors, després de la publicació de l'estudi del
CESI, sobre la interconnexió de la MAT/THT. Un informe que podeu
descarregar primera i segona part a més dels annexes en format ZIP
En aquesta moció, el Consell General diu que la raó per la
construcció d'aquesta línia es comercial, i per això s'oposa a
qualsevol construcció, sigui de manera aèria, soterrada o terrestre.