Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sebastià Salellas

Per Jordi Muñoz, politòleg. Publicat al diari AVUI l'1 de juny de 2008. 
 
En la defensa de la llibertat, hom pot triar les causes més còmodes i simpàtiques per conrear-se l'aprovació unànime i garantir-se els homenatges. Si són llunyanes i exòtiques, l'èxit és segur. Sebastià Salellas, en canvi, va triar un altre camí. El de les causes justes, per incòmodes que foren.
 

03/06/2008 10:01 Hemeroteca
No buscava l'aprovació de ningú, sinó la justícia. El seu compromís amb les llibertats no era estètic, sinó ètic. I per això defensà, fins al final, les víctimes de la tortura. I de detencions arbitràries. I de lleis injustes, i d'abusos de tota mena. Foren qui foren: els independentistes del 1992 o els del 2008, els suposats integrants de cèl·lules islamistes fantasma, els immigrants i refugiats o els infants etíops. Perquè, malauradament, les violacions dels drets fonamentals no cal anar-les a buscar a països exòtics. Potser això explica la indiferència, altrament incomprensible, amb què bona part dels mitjans catalans han rebut la notícia de la seva mort. No és un personatge còmode per a les ments benpensants.
 
Però, tanmateix, els silencis no deixen de ser inquietants. Amb en Sebastià Salellas, aquesta setmana el nostre país ha perdut una altra de les persones realment importants. I hem reaccionat com si n'anarem sobrats, de persones com ell. Perquè en Salellas era un dels bons. Dels bons de veritat. I en aquests temps, difícils per a les llibertats, en calen molts, com ell. Quan la por i l'obsessió per la seguretat fan retrocedir la llibertat, i la doctrina antiterrorista justifica tota mena d'abusos, necessitem, més que mai, persones disposades a arriscar per salvaguardar els drets i les llibertats fonamentals. Sobretot els dels més febles, que avui tenen un defensor menys. Ells sí que el recordaran, en Sebastià Salellas.
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  7. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. Les Corts homenatjarà Blanca Serra amb una setmana d’actes sobre el seu compromís polític, lingüístic i independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid