Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Demanen a ERC i ICV-EUiA sol·licitin l'anul·lació de l'estudi sobre el Quart Cinturó

17.04.07 La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ha demanat a ERC i ICV-EUiA que sol·licitin al Govern de Catalunya la suspensió dels tràmits iniciats per l’empresa pública GISA per encarregar un estudi del traçat del tramSabadell-Granollers-La Roca del Vallès del Quart Cinturó i convoca convoca una nova jornada de conscienciació per al 6 de maig amb remarcatge  del GR-97 i dels indrets amenaçats per la construcció.

17/04/2007 02:32 Política
Tot i les declaracions de sorpresa i discrepància manifestades per d’ambdues formacions polítiques, des de la CCQC es considera que cal una actuació ferma ireglada per anul·lar l’actual encàrrec del tram Sabadell-Granollers-la Roca del Vallès del Quart Cinturó. Atesa la transcendència de l’acte administratiu promogut pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), aquesta entitat espera d’ERC i ICV-EUiA una resposta eficient per evitar l’adjudicació de l’esmentat encàrrec tècnic.
 
DPTOP recupera el projecte inicial del Quart Cinturó
A partir de la documentació del concurs públic per a l’adjudicació de l’estudi es constata que el que es pretén és construir una autovia de dos carrils persentit amb una velocitat de projecte de 120 km/h, lluny per tant del tipus devia proposat en l'estudi de la UPC. L’àmbit d’estudi del traçat coincideix amb les zones agroforestals més ben conservades de la plana del Vallès. Totplegat, doncs, un conjunt de requeriments tècnics coincidents amb lescaracterístiques del projecte inicial del Ministerio de Fomento.
 
És per això que la CCQC es pegunta si la Generalitat prioritza l’acord amb el Ministerio per davant del diàleg a Catalunya. En aquesta documentació, també s’exposa que l’objectiu de l’estudi és avaluar,analitzar i valorar les diferents propostes definides, fins ara, per part del Ministerio de Fomento i del DPTOP. En aquest sentit, amb l’encàrrec de l'estudi, la CCQC pensa que  es pretén accelerar i prioritzar un acord entre el Ministerio de Fomento i DPTOP pel que fa a aquest darrer tram del Quart Cinturó.
 
Aquesta decisió de la Conselleria de Política Territorial evidencia el pocinterès real en debatre i acordar quines són les mesures i actuacions méseficients i ambientals que cal executar en l’àmbit del Vallès. Tambésignifica una renuncia al consens polític i social pel que fa a les inversions necessàries a la comarca. I finalment, aquesta aposta del DPTOP implica un pas enrere pel que fa a la sostenibilitat i qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes del Vallès.
 
La CCQC convoca una nova jornada de conscienciació
La demanda d'anul·lació de la licitació de l'estudi és una de les actuacions acordades en la darrera reunió de la CCQC realitzada el passat dissabte 14 d’abril a Marata (les Franqueses del Vallès), ja programada en la reunió del 17 de març. La CCQC anuncia alhora el remarcatge del sender de gran recorregut (GR-97) el diumenge 6 de maig, senyalització que es farà de maneracoordinada en tot el seu recorregut entre grups dels diferents municipis peron discorre la seva traça. Recordem que el GR-97 enllaça la Tordera i el Llobregat, entre Sant Celoni i Abrera, seguint una traça paral·lela a laprojectada en el Quart Cinturó, i posant de relleu el ric patrimonipaisatgístic i cultural que desapareixeria si el Quart Cinturó fos construït.
 
La setmana anterior al 6 de maig la CCQC donarà a conèixer els punts i hores detrobada dels diferents grups per senyalitzar els diversos trams. 
 
Per saber-ne més:
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid