Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1931 S'estrena al públic la composició "El Cant del poble", per l'Orfeó Català

1931 S'estrena al públic la composició El Cant del poble, per part de l'Orfeó Català

18/04/1931 Tal dia com avui

La història d'aquesta composició prové dels dies en què es va proclamar la República catalana, el dia 14 d'abril de 1931. Algunes persones - entre les quals el conseller de cultura Ventura Gassol- desitjaven un nou himne de caràcter menys combatiu que Els Segadors. Fou encarregat aleshores el treball de composar un altre himne al mestre Amadeu Vives, que va composar la música basant-se en la composició "Els Xiquets de Valls", d'Anselm Clavé, i la lletra, al poeta Josep Maria de Sagarra.

Aquest himne titulat El cant del Poble -i que comença amb els coneguts versos : Glòria, catalans, cantem! Cantem amb l'ànima!- fou estrenat la nit del 18 d'abril de 1931, per l'Orfeó Català.

Però la reacció del públic no fou gaire favorable i, en acabar, reclamaren tumultuosament Els Segadors. Fou així -diguem que per plebiscit popular- que Els Segadors quedaren de nou consagrats com a l'himne nacional de Catalunya.


Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Del simbolisme a la insubmissió
  8. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  9. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  10. La Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid