Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Expulsats i denunciats del Camp Nou per posar una pancarta reivindicativa

El passat dimecres 24 de març, durant el partit del Barça contra l'Osasuna que és va disputar al Camp Nou, un grup de persones van penjar diverses banderoles, entre elles una última que reclamava la veritat sobre la mort del basc Jon Anza
Els joves es van quedar sen se veure el partit, ja que van ser expulsats i denunciats per "portar una pancarta que exalta la violència" segons deia textualment l'acta policial.
 

29/03/2010 14:59 Drets i Llibertats
El passat dimecres 24 de març, durant el partit del Barça contra l'Osasuna que és va disputar al Camp Nou, un grup de persones van penjar diverses banderoles, com fan habitualment als partits de futbol, amb diferents reivindicacions. Entre elles hi havia dues estelades, una banderola contra el cementeri nuclear i una última que reclamava la veritat sobre la mort del basc Jon Anza, concretament posava "JON ANZA, QUÈ LI HEU FET? prou terrorisme d'estat!" acompanyat de la silueta de la seva cara.

Als vint minuts d'iniciar-se el partit, van arribar uns deu vigilants de seguretat que van arrancar la banderola de Jon, i van obligar als que les havien posat a despenjar les altres i a acompanyar-los, segons ells, per no estar asseguts a les seves localitats.

En arribar als passadissos d'accés a la grada, els esperaven una vintena d'agents de la Brigada Mòbil dels Mossos d'Esquadra. Els van identificar, van revisar els seus objectes personals i els van comunicar que estaven expulsats del camp. Els agents de la Brigada Mòbil els van traure del camp, i els van retenir una hora més.

A partir d'aquell moment la situació va canviar, i el motiu de la retenció va passar a ser la banderola de Jon Anza. Durant aquest temps, els van tornar a registrar i identificar, aquest cop d'una manera més violenta i amb intimidacions constants que buscaven l'humiliació i la provocació.

Finalment, els Mossos van posar una denúncia als joves per "portar una pancarta que exalta la violència" segons deia textualment l'acta policial. La policia autonòmica és va negar a entregar-li una còpia al denunciat, tot i que va signar-la.
 
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid