Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Localitzat el cos de l'independentista basc Jon Anza en un dipòsit de cadàvers a Tolosa

Jon Anza va desaparèixer el 18 d'abril de 2009. Aquest dia, a les 7.00 del matí, va agafar un tren en l'estació de Baiona.
La filtració sobre l'aparició del cadàver de Jon Anza ha saltat sobre les 18.45 de la mà de la cadena France3 que, citant fonts policials, ha difós que el cos del militant basc estaria en un dipòsit de cadavèrs de Tolosa de Llenguadoc (Occitània) i que "ha estat identificat ara"

11/03/2010 23:19 Internacional
Jon anza Jon anza
El moviment pro amnistia ha indicat que la Policia francesa ha telefonat a la família de Jon Anza a les 17.30 de la tarda per a informar-li que un cadàver que es troba en dipòsit de cadàver de Tolosa podria ser el del militant basc a l'haver diversos elements coincidents, però li ha traslladat que fins que concloguin totes les proves no es podrà confirmar si es tracta del cos Anza o no.
 
Pel que sembla, ho aclariran demà. La filtració sobre l'aparició del cadàver de Jon Anza ha saltat sobre les 18.45 de la mà de la cadena France3 que, citant fonts policials, ha difós que el cos del militant basc estaria en una morgue de Toulouse i que "ha estat identificat ara". D'acord amb aquesta cadena, el donostiarra va ser trobat sense coneixement en un carrer de la cabdal occitana i va ser conduït a un hospital, on hauria mort una setmana després. Per tant, duria onze mesos en un dipòsit de cadàvers, sense ser identificat.
 
Jon Anza va desaparèixer el 18 d'abril de 2009. Aquest dia, a les 7.00 del matí, va agafar un tren en l'estació de Baiona amb arribada a les 10.36 a la citada ciutat. Des del moment en el qual va pujar a aquest tren, els seus familiars no van tenir més notícies seves. Poc després que la seva família fes pública la desaparició, ETA va informar que el donostiarra era militant de l'organització armada i va revelar que el mateix dia de la seva desaparició havien concertat una cita.
 
El 23 de maig, un grup de familiars i amics va realitzar amb tren el trajecte que el donostiarra tenia previst realitzar aquell dia, amb l'objectiu de recaptar qualsevol dada que pogués ajudar a esclarir què és el que havia pogut succeir-li. A l'arribar A Tolosa, es van dividir en diversos grups i van pentinar la ciutat i van col·locar cartells i pasquins per onsevulla per a donar amb el parador d'Anza. La investigació de la desaparició va recaure en la fiscal de Baiona, Anne Kayannakis, qui reiteradament ha indicat que ha posat tots els mitjans necessaris per a esclarir el succeït al militant basc.
 
Segons la fiscal, la Policia ha verificat "les fitxes de recerca nacionals i internacionals" del Fitxer de Persones Desaparegudes. Totes les gendarmerías i comissaries de l'Estat francès van rebre una circular amb les dades d'Anza i els detalls de la seva desaparició, i també mantenen la vigilància sobre bancs, serveis sanitaris i mitjos de transport.
 
Per saber-ne més:
 
 
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid