Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els veïns de les comarques de la Marina i la Safor es manifesten per demanar un tren de connexió

Un servei públic de trens entre Gandia i Dénia és el que porten anys reivindicant, juntament amb veïnes i veïns, organitzacions com Maulets, Endavant, Independentistes de La Safor i el grup municipal Aixa de Pedreguer, que compta amb un regidor a l'ajuntament de Pedreguer. Els defensors consideren que manca un nexe de connexió i cohesió entre les comarques de la Marina i la Safor i és per això que han engegat la campanya "Tren Gandia-Dénia, ja!". És per això que aquest dissabte es manifestaran a Dénia, a partir de 2/4 de 6 de la tarda.

28/01/2010 18:06 Territori

 

Manifest:

Tren Gandia-Dénia, Ja!

La construcció del traçat ferroviari Gandia-Dénia és una reivindicació  de vàries dècades dels habitants de la Marina i de la Safor. Tant el PSOE com el PP han ostentat i ostenten el poder autonòmic i estatal, i el tren, després de més de 30 anys de demanda, continua sense arribar. Aquests dos partits, PP i PSOE, porten anys prenent-nos el pèl: als pobles afectats per aquesta mancança de servei públic, apareixen en públic per demanar esta infraestructura, mentre que la neguen on tenen capacitat per executar-la: a les Corts Valencianes i al parlament estatal espanyol.

A més, si això no fóra prou, continuem pagant els peatges de l'AP-7, i veiem com els nostres diners van a parar a projectes com el Tren d'Alta Velocitat, el circuit de Fórmula 1, la visita del Papa o aeroports innecessaris. Ara, l’última presa de pèl, ve del govern espanyol, que per treure's la responsabilitat del damunt, ens diu que començaran a fer el tren...en 12 anys !!! 
 Per tot això, volem fer públiques una sèrie de consideracions:    

•    Tant el PP com el PSOE són els culpables que no tinguem el tren Gandia-Dénia. Denunciem el cinisme dels seus representants a les nostres comarques, i posem com a exemple les últimes declaracions de l'alcaldessa de Dénia, Ana Kringe, demanant el tren, quan són ells els qui ens el neguen.

•    Que les declaracions del govern espanyol del PSOE, d'iniciar les obres d'ací a 12 anys, és una nova presa de pèl per la seua part, i respon a una estratègia de llevar-se de damunt les responsabilitats que els corresponen.   

•    Exigim la consecució de la línia ferroviària Gandia-Dénia de manera immediata, així com la millora del servei de rodalies que ens uneix a Alacant.   

•    Aquesta línia de rodalies que el poble necessitem, no es pot realitzar a qualsevol preu: exigim un mínim impacte mediambiental, i que no s'aprofite aquesta necessitat per lucrar a empreses privades amb diners públics.   

•    Aquests dos partits, PP i PSOE, han demostrat, amb les seues decisions polítiques, que no defensen els interessos de la gent que viu i treballa a la Marina i la Safor, sinó dels grans empresaris amb qui comparteixen interessos aliens als nostres.  

•    Una volta més, queda demostrada la necessitat d'auto-organització popular i de mobilització contínua per mostrar i realitzar les voluntats i necessitats del poble, després de comprovar que qui ostenta el poder només el vol pel profit d'ells i els seus amics. Així  doncs, convidem als veïns i veïnes de la Marina i la Safor a unir-se a la reivindicació d'aquesta infraestructura, i als propers actes al respecte:    

Manifestació a Dénia el dissabte dia 30 de gener a les 17.30 a l'esplanada de Torrecremada.

La Marina, Països Catalans a 27 de Gener de 2010. 

Per a saber-ne més:

Francesc de Borja també vol el tren Gandia-Dénia - Llibertat.cat

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid