Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Més de 500 veïns de Matarò en contra que a Can Fàbregas s'hi construeixi "El Corte Inglés"

25.03.07 Ahir al vespre a Matarò, més de cinc-centes persones es van manifestar per exigir l'aturada del projecte que preveu endorrocar Can Fàbregas perquè s'hi construeixi "El Corte Inglés". La mobilització havia estat convocada per la plataforma "Salvem Can Fàbregas i de Queralt". Per la seva banda, la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Mataró ha denunciat en diversos articles aquest projecte.

25/03/2007 13:00 Política
Al final de la manifestació es va llegir dues vegades el manifest que denunciava l'enderrocament de Can Fàbregas, ja que consideraven que és un atemptat al Patrimoni de la ciutat i que la decisió del projecte s'ha pres sota la pressió dels interessos econòmics dels centre comercial.
 
Cal remarcar que a la marxa van participar militants d'Iniciativa per Catalunya a títol individual, ja que el partit dóna suport al projecte conjuntament amb Esquerra Republicana de Catalunya i el Partit del Socialistes de Catalunya amb els que formen el govern municipal, és a dir el govern tripartit de Mataró. La plataforma ha presentat unes setanta al·legacions i ha recollit més de tres signatures.
 
S'ha de tenir que el conjunt industrial de Can Fàgregas i de Queralt ha estat recentment descatalogada en una controvertida decisió del Consell de Patrimoni que ara està sent revisada per Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya.
 
D'altra banda, la CUP de Mataró qüestionava la contractació que havia fet l'Ajuntament amb "El Corte Inglés" pel subministrament del vestuari de la Policia Local  per un import de 57.116'20 €. I es preguntava es tractava d'un tracte de favor, a canvi de què?
 
Per saber-ne més
 
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  5. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  6. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  7. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  8. Habitatge o caos
  9. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid