Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'MDT aposta per canalitzar les lluites socials en una estratègia de ruptura

El Moviment de Defensa de la Terra (MDT) ha fet públic un comunicat on valora les acampades que s'estan produint arreu dels Països Catalans per protestar contra el sistema polític i econòmic i demanar democràcia real. Segons l'MDT, aquestes acampades s'expliquen per "les constants agressions contra els drets i les condicions de vida dels treballadors i les classes populars".

Tanmateix, en un manifest titulat "Indigna't, organitza't i lluita!", puntualitza que "com passa amb la consciència independentista, aquest avenç de la consciència social, de la consciència de classe, no va acompanyat encara d'avenços prou significatius a nivell d'organització i capacitat combativa, al carrer i a les institucions".

20/05/2011 13:56 Política
Per l'MDT, és l'Esquerra Independentista qui hauria de vehicular tot aquest moviment. En aquest sentit, considera que "té un gran repte al davant: organitzar aquestes lluites i canalitzar-les en una estratègia de ruptura que no les acabi reduint a una nova vàlvula d'escapament o a un instrument de propaganda de la pseudoesquerra reformista".

Les agressions neoliberals, assenyala l'organització independentista, estan provocant "un moviment popular de protesta i de denúncia que ha superat el marc dels partits reformistes i els sindicats domesticats i que ha posat de relleu la hipocresia ploranera de tots aquells còmplices o braços executors de les polítiques dretanes que, seguint les directrius del capital, han estat perpetrades contra el poble". D'aquesta manera, milers de persones es mobilitzen per denunciar "la gran farsa del capitalisme liberal, aquell que, com deia Marx, "permet a la classe treballadora escollir els representants que l'esclafaran durant els propers anys al Parlament"", remarca l'MDT.

Lluita nacional i social

L'MDT avisa que caldrà vigilar que les reivindicacions fonamentals, com la nacionalització de la banca, "no passin a un segon pla com a simples mesures de maquillatge del sistema o, fins i tot, de reforçament del sistema de dominació". És per això que considera que "cal dir ben fort que davant l'explotació, l'especulació, l'espoli, l'ocupació i l'uniformisme de l'Europa del capital, tenim una alternativa: una República Socialista Catalana; democràtica, federativa i solidària amb tots els pobles que des d'Europa, la Mediterrània i més enllà lluiten sense descans per un sistema econòmic al servei de la majoria, és a dir, per una democràcia real".

L'organització remarca que l'articulació d'un marc nacional de lluita sindical, laboral i de defensa dels drets socials, l'elaboració d'un programa per a la transformació del model econòmic i social amb la implicació dels diferents moviments de base i l'enfortiment de la Candidatura d'Unitat Popular com a eina d'intervenció política, de referencialitat i de mobilització de masses, són avui més necessàries que mai.

Votar la CUP

Per lluitar per aconseguir una República Socialista Catalana l'MDT fa una crida als independentistes, a la gent d'esquerres i al conjunt del poble català que aquest diumenge, si volen democràcia real, votin la CUP als seus municipis. "Encoratgem l'esquerra independentista i el poble català a organitzar-se i seguir lluitant, a les institucions amb la CUP i al carrer, en defensa d'una societat plenament justa, democràtica i igualitària", manifesta.

Per saber-ne més:

La CUP-AxB dóna suport a l'acampada contra la indignació 

Acampades contra el règim a Barcelona i moltes ciutats de l'Estat espanyol 

La FAVB fa una crida a donar suport a l'acampada de plaça Catalunya
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid