Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP se solidaritza amb Bildu

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) ha mostrat aquest dilluns la seva solidaritat als milers i milers de bascos i basques que estan a punt de veure vetada la seva opció política per aquestes eleccions municipals i forals.

En aquest sentit, se solidaritza amb els integrants de la coalició Bildu, amb qui la CUP comparteix molts objectius polítics. Per la formació, aquesta nova decisió judicial posa de manifest "la contradicció entre la clara i ferma voluntat del poble basc per buscar una solució pacífica i dialogada al conflicte polític que l'enfronta amb l'Estat per una banda, i el nul interès per part de les estructures del mateix estat".

02/05/2011 13:39 Internacional

Així mateix, considera que l'estat espanyol ha tornat a demostrar, per enèsima vegada, fins on està disposat a arribar "per impedir l'exercici dels drets democràtics dels pobles i que el camí cap a la independència no serà fàcil ni planer, tampoc als  Països Catalans".

La CUP considera imprescindible que la coalició Bildu concorri a les eleccions del 22 de maig amb total normalitat i pugui posar fi "a un apartheid polític únic a Europa".

Segons la formació, que rebutja una decisió "antidemocràtica que vulnera un dels drets més elementals", cal que el conjunt de la societat catalana s'organitzi, es mobilitzi i estigui disposada "a desobeir les lleis i els tribunals contraris a l'exercici dels drets democràtics, tenint en compte que aquesta situació es pot repetir als Països Catalans".

 

Per saber-ne més:
 
 

 

Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  5. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  6. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  7. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid