Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Girona critica l'homenatge institucional a la Constitució

L'Ajuntament de Girona va realitzar divendres al vespre un acte institucional per la diada de la Constitució. L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va presidir l'acte al saló de plens del consistori gironí en presència de diferents representants polítics, com ara el subdelegat del govern a Girona, Francesc Francisco-Busquets, entre altres.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Girona condemna la celebració d'aquest acte institucional a la ciutat per commemorar l'aprovació de la Constitució espanyola i proposa que es canviï el nom de la plaça que du el nom de la carta magna espanyola.

05/12/2010 12:19 Drets i Llibertats

 

La formació critica que l'equip de govern any rere any programi aquest acte, i que un partit pretesament independentista com ERC, que forma part de l'equip de govern, permeti que se celebri. El portaveu de la CUP, Jordi Navarro, ha declarat que "una figura com la constitució espanyola no ser reivindicada ni enaltida per cap ajuntament que es vulgui democràtic, i menys vista la sentència del Tribunal Consitucional contra l'estatut català".

La candidatura també proposa que es canviï l'actual nom de la plaça de la Constitució, el qual titlla d'"nsult al poble gironí". Ja fa anys que tant la CUP com l'organització juvenil Maulets han apostat per aquest canvi de nom, i han realitzat nombroses accions simbòliques en aquest sentit.

Per saber-ne més:

La CUP i Maulets rebategen la plaça Constitució de Girona amb el nom de plaça Ovidi Montllor 

Denuncien l'Ajuntament de Girona per prohibir un sopar popular solidari a la plaça Ovidi Montllor 

1978-2008: Trenta anys de lluita contra la Constitució espanyola

Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  3. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  4. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  5. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  6. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  7. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  8. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  9. Mor Josep Vilarasau i Salat
  10. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid