El cas Olzinelles tornarà aquest dijous 5 de novembre a l'Audiència de Barcelona, després de cinc ajornaments i més de sis anys de procediment judicial. Les dues persones encausades s'enfronten a peticions de pena que sumen 12 anys de presó pels delictes de desordres públics i atemptat contra l'autoritat, arran d'una mobilització en defensa del dret a l'habitatge al barri de Sants, el febrer de 2020.
Els fets es remunten a una mobilització al carrer d'Olzinelles, 105, quan el Grup d'Habitatge de Sants i l'Escola Popular de Sants van fer pública l'existència d'un bloc ocupat on vivien diverses famílies amb menors en situació d'emergència habitacional. La intervenció policial va acabar amb identificacions massives i l'obertura d'una causa penal contra dues militants.
El procediment ha acumulat cinc ajornaments. El darrer es va produir el juny passat, quan la vista es va suspendre per l'absència d'agents dels Mossos d'Esquadra citats a declarar.
El grup de suport Olzinelles Absolució denuncia que la causa es fonamenta en atestats policials que considera contradictoris amb les proves audiovisuals aportades per la defensa. També sosté que la prolongació del procés judicial ha esdevingut una eina de desgast personal i de desmobilització del moviment per l'habitatge.
La nova vista oral tindrà lloc sis dies abans de la vaga general de l'11 de novembre, convocada per sindicats i organitzacions socials per reclamar salaris i condicions de vida dignes, frenar l'especulació immobiliària i posar fi als desnonaments sense alternativa habitacional.
Per als col·lectius de suport, el cas Olzinelles exemplifica la criminalització de les mobilitzacions en defensa del dret a l'habitatge en un context d'agreujament de la crisi habitacional.
Davant la nova convocatòria judicial, Olzinelles Absolució ha fet una crida a concentrar-se aquest dijous 5 de novembre, a les 9 h, davant l'Audiència de Barcelona, per reclamar l'absolució de les dues persones encausades.
El moviment per l'habitatge manté la reivindicació que ha acompanyat el cas des del primer moment: «Defensar el dret a l'habitatge no és cap delicte».