Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Bombers
Els sindicats dels Bombers reclamen a Parlon una intervenció urgent davant el deteriorament del cos
13/07/2026 Laboral

Els sindicats CCOO, IAC-CATAC, Intersindical i CSIF han reclamat a la consellera d'Interior, Núria Parlon, una intervenció urgent per afrontar el que qualifiquen de "deteriorament" del cos dels Bombers de la Generalitat. En una carta oberta, denuncien la manca de diàleg amb la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments i exigeixen l'obertura immediata d'un procés de negociació.

Els representants dels bombers alerten de mancances estructurals com la falta de personal, les dotacions insuficients als vehicles d'intervenció —amb només tres efectius en alguns camions—, l'exposició continuada a contaminants, les deficiències en els avituallaments durant els serveis de llarga durada i unes condicions laborals que consideren per sota de les necessitats del servei.

Segons els sindicats, les mobilitzacions iniciades el 22 de juny responen a la manca de resposta de la direcció del cos davant aquestes reivindicacions. Adverteixen que els Bombers treballen "al límit" i alerten que, si no s'adopten mesures urgents, el cos podria encaminar-se cap a una situació de "col·lapse", especialment en un context marcat per la simultaneïtat d'incendis forestals i episodis d'onades de calor.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  7. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  8. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid