Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Animalistes
Denunciem la celebració d’un aplec boví a les festes de les Cases
25/08/2025 Drets i Llibertats
Denunciem la celebració d?un aplec boví a les festes de les Cases Denunciem la celebració d?un aplec boví a les festes de les Cases

L'Assemblea local CUP Alcanar – les Cases ha henunciat la celebració d’un aplec boví a les festes de les Cases, orientat a promoure la cultura taurina entre xiquets i xiquetes. Considerem aquest acte una aberració i un adoctrinament infantil en el maltractament animal, impropi d’unes festes populars que haurien de ser respectuoses, inclusives i lliures de violència.

A més, assenyalem que aquest esdeveniment no ha estat aprovat pel plenari municipal i, per tant, dubtem que constés dins dels actes comunicats a la Delegació Territorial de la Generalitat. La qual cosa incompliria els articles 5 i 6 de la Llei de festes tradicionals amb bous, fet que posaria en evidència una greu manca de transparència i de respecte per la legalitat.

Per este motiu, ens hem posat en contacte amb entitats animalistes del territori i hem presentat una petició d’informació pública per esclarir els permisos demanats des del govern municipal i sota quins termes s'ha realitzat esta activitat.

Continuarem defensant unes festes lliures de maltractament animal, i reivindiquem un model festiu que pose al centre la cultura, la convivència i el respecte.

Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. El pont de Santa Cristina d’Aro torna a lluir estelades en plena operació retorn
  5. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  6. TV3, instrument d’alienació lingüística i nacional?
  7. No n’hi ha prou amb informar en català: cal narrar el país en clau nacional
  8. La plataforma en defensa de la R3 denuncia negligència davant les incidències a Rodalies
  9. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  10. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid