Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Elèctriques
Demanen la retirada del projecte de central hidroelèctrica reversible a la Ribera d'Ebre

El projecte de central hidroelèctrica reversible 'Llumaigua' ha estat presentat per EDORA, amb emplaçament aigües avall de l’envasament de Flix.

24/10/2024 Territori
El projecte el considerem sobredimensionat. Unes instal·lacions de 3124 MW en aquesta zona són totalment innecessàries donat que l’únic gran consumidor que queda a les comarques properes d’on està previst el seu emplaçament són les Centrals Nuclears d’Ascó que tenen previst el seu tancament a l’any 2023.

L’energia que proporcionarà aquest projecte no repercutirà en el territori on s’instal·larà, no crearà noves empreses que puguin suplir el tancament de la fàbrica d’ERCROS, ni tampoc crearà llocs de treball en la zona, donat que una instal·lació d’aquest tipus en genera molt pocs i molt especialitzats.

El projecte es presenta en unes comarques que actualment ja estan produint el 52% de l’energia elèctrica de Catalunya amb les Centrals Nuclears i més del 60% de l’energia renovable del país. Des de ecologistes en Acció considerem que la implantació de projectes d’energia renovable a Catalunya s’ha de fer amb criteris de sostenibilitat, eficiència i solidaritat interterritorial. La concentració de projectes en aquesta part del territori ha d’anar acompanyada d’un esforç de la resta de comarques del territori, per diverses raons però bàsicament per les pèrdues d’energia en el transport de l’electricitat d’una part a un altra del país i per acostar els centres de producció als centres de consum, i ha de tenir també l’objectiu de suplir les energies fòssils i nuclears amb criteris de decreixement, donat que els recursos energètics no són infinits.

Per últim, aquest nou projecte agreuja més encara si cap la situació de monocultiu energètic d’aquestes comarques la qual cosa és totalment contraproduent donada la necessitat de diversificar el teixit empresarial i els projectes que puguin crear llocs de treball en una zona on el tancament d’ERCROS i la propera clausura de les Centrals Nuclears d’ Ascó pot deixar molt empobrida.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid