Vinyets ha contraposat “les sucoses inversions que es continuen destinant a la xarxa de carreteres” al “mal servei crònic” de la xarxa de rodalies, així com una falta d’interès en dignificar i potenciar el transport públic. En aquest sentit, ha defensat reivindicacions de la seva candidatura com l’impuls dels tren-tram Blanes-Lloret (com a alternativa a la polèmica prolongació de la C-32) o el de les Gavarres (que connectaria l’R11 amb el Baix Empordà). Igualment i com a mesures urgents, ha reclamat l’augment de freqüències d’enllaç a l’estació Maçanet-Massanes (entre l’R11, l’R2 i l’R11) i de les de bus entre l’estació de Caldes de Malavella i Llagostera, per permetre connectar tot el sud del Baix Empordà al tren amb transport públic.
“És hora d’apostar de debò per una mobilitat sostenible, pública i que vertebri el territori en comptes de trinxar-lo. Per això cal deixar d’invertir en més carreteres i fer-ho en el transport públic que ens mereixem”, ha assenyalat Vinyets.