Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
12-M
La CUP-Defensem la Terra s’oposa al nou enllaç viari de l’AP-7 a la Batllòria

Montserrat Vinyets defensa la necessitat de capgirar les inversions en mobilitat i invertir en la xarxa ferroviària alhora que denuncia els perjudicis d’aquest projecte

18/04/2024 Territori
La diputada i candidata de la formació independentista ha denunciat avui, des de la pròxima estació de tren de Riells i Viabrea-Breda, que el projecte de nou enllaç acordat pels governs català i espanyol entre l’AP-7 i la C-35 a l’alçada de la Batllòria ─part d’una inversió prevista de de 250 milions d’euros al tram català de l’AP7─ “és un nou exemple d’inversió en un model de mobilitat obsolet i que cal capgirar, centrat en el foment del vehicle privat, la destrucció el territori i el negacionisme climàtic”. “No hi ha necessitat d’un nou enllaç entre els ja existents, units per la carretera comarcal que transcorre paral·lela a l’autopista, i que suposaria una nova ferida a la valuosa i ja tant castigada plana al·luvial de la Tordera”, ha reblat.

Vinyets ha contraposat “les sucoses inversions que es continuen destinant a la xarxa de carreteres” al “mal servei crònic” de la xarxa de rodalies, així com una falta d’interès en dignificar i potenciar el transport públic. En aquest sentit, ha defensat reivindicacions de la seva candidatura com l’impuls dels tren-tram Blanes-Lloret (com a alternativa a la polèmica prolongació de la C-32) o el de les Gavarres (que connectaria l’R11 amb el Baix Empordà). Igualment i com a mesures urgents, ha reclamat l’augment de freqüències d’enllaç a l’estació Maçanet-Massanes (entre l’R11, l’R2 i l’R11) i de les de bus entre l’estació de Caldes de Malavella i Llagostera, per permetre connectar tot el sud del Baix Empordà al tren amb transport públic.

“És hora d’apostar de debò per una mobilitat sostenible, pública i que vertebri el territori en comptes de trinxar-lo. Per això cal deixar d’invertir en més carreteres i fer-ho en el transport públic que ens mereixem”, ha assenyalat Vinyets.

 

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid