Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Simbologia feixista
L'Assemblea Sobiranista de Mallorca acusa l’homenatge a «los caídos» al Born de feixista i colonialista
09/10/2023 Drets i Llibertats
L'Assemblea Sobiranista de Mallorca (ASM) acusa l'Estat espanyol de fer apologia del feixisme amb l'homenatge a «los caídos por España», que es durà a terme al Passeig del Born de Palma el 12 d'octubre. L'acte, anunciat pel Ministerio de Defensa i organitzat per la Comandancia General de ‘Baleares’ (sic), ret honors als militars espanyols de totes les èpoques, inclosos els franquistes, com ja s’ha denunciat altres vegades.

Així, mentre a Mallorca s'han retirat monuments «a los caídos» a municipis com Manacor (2005), Palma (2008), Llubí (2017), Sóller (2017), Bunyola (2021) i Son Servera (2022), el Govern espanyol «más progressista de la història» exaltarà una vegada més els militars feixistes que perpetraren milers d’execucions a Mallorca, i per a més escarni en ple centre de Palma.

No oblidem que la Comandancia General espanyola, fa vuit anys, ja va honorar les tropes borbòniques que acabaren amb la llibertat de Mallorca el 1715. Tot plegat corrobora que l'exèrcit espanyol és una força d’ocupació en tota regla i una eina fonamental per intimidar la població, de forma que Madrid pugui explotar i espoliar la nostra illa i dur-hi endavant la substitució lingüística. Com molt bé diu la dita, «si l'exèrcit no parla la teva llengua, ets un país ocupat».

L'ASM constata una vegada més que Espanya no té remei, tant si hi ha PP com PSOE, i que l'única manera de recobrar la nostra dignitat i autogovern, i de protegir la llengua i identitat pròpies, és a través d'un Estat independent.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  6. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid